نیروی دریایی اروپا باید قایق های مهاجران را برگرداند

به گزارش طفره، وزیر خارجه بریتانیا بر مقابله نیروی دریایی اتحادیه اروپا با قایق های مهاجران که لیبی را به مقصد ایتالیا ترک می نمایند، تاکید نموده است.

نیروی دریایی اروپا باید قایق های مهاجران را برگرداند

در سفر با بهترین تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا روز پنجشنبه در سخنانی تاکید نمود: نیروی دریایی اروپا که در مدیترانه مستقر شده است باید قایق های مهاجران را که لیبی را به سوی ایتالیا ترک نموده اند، به نقطه اولیه بازگرداند.

ایتالیا نخستین مبدا ورودی مهاجران خارجی است و طی سه سال گذشته بیش از 400 هزار مهاجر توسط قاچاقچیان با عبور از دریای مدیترانه وارد این کشور شده اند.

اتحادیه اروپا در سال 2015 میلادی عملیات دریایی را برای مقابله با این بحران شروع کرد و هدف اصلی این عملیات مقابله با شبکه های قاچاق انسان و قایق های مهاجران غیر قانونی بوده است.

وزیر خارجه بریتانیا در ملاقات با پائولو جنتیلونی همتای ایتالیایی خود توضیح داد: من شخصا فکر می کنم که این قایق ها باید به نزدیکترین سواحل بازگردانده شوند تا از ورود آنها به ایتالیا جلوگیری به عمل آید.

بازگرداندن قایق های مهاجران خارجی به سواحل لیبی پس از آنکه وارد آبهای بین المللی شده اند، یک اقدام غیر قانونی به شمار می رود.جانسون برای مصاحبه با مقامهای ایتالیایی درباره آینده اتحادیه اروپا پس از خروج این کشور به رم سفر نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 6878

به "نیروی دریایی اروپا باید قایق های مهاجران را برگرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی دریایی اروپا باید قایق های مهاجران را برگرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید