نشست سه جانبه افغانستان، چین و پاکستان در کابل با نگاهی نو

به گزارش طفره، تهران - خبرنگاران - روزنامه دیلی تایمز به نقل از وزیر اموز خارجه افغانستان نوشت؛ مقامات چین، پاکستان و افغانستان امروز (دوشنبه) به منظور مذاکره درمورد همکاری های سه جانبه در زمینه های مختلف اجتماعی، مالی و سیاسی در کابل پایتخت افغانستان دیدارکردند.

نشست سه جانبه افغانستان، چین و پاکستان در کابل با نگاهی نو

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران به نقل از روزنامه دیلی تایمز، ادریس زمان معاون وزیر امور خارجه افغانستان در امور سیاسی، ریاست این دیدار سه جانبه که به منظور بحث درمورد توافقنامه های مکانیز همکاری های عملی میان این سه کشور برگزار گردید را بر عهده داشت.

مقامات رسمی اسلام آباد این جلسه را تایید نموده و اعلام کردند که زاهد نصرالله خان سفیر پاکستان در افغانستان به عنوان نماینده اسلام آباد در این نشست حاضر شد.

انجمن بین المللی سه جانبه در سطح وزیران خارجه، سال 2017 میلادی زمانی که روابط پاکستان و افغانستان در پایین ترین سطح خود قرار داشت، با پیشنهاد و ابتکار عمل چین شروع شد.

ماه دسامبر سال گذشته میلادی نیز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دومین دور از مذاکرات افغانستان، چین و پاکستان به همتایان چینی و افغان خود پیوست؛ نمایندگان در این نشست مجددا تعهد خود را نسبت به تقویت هر چه بیشتر روابط، همکاری، افزایش ارتباطات تحت پروژه یک کمربند- یک جاده، همکاری اقتصادی منطقه ای در افغانستان و دیگر پروژه های اقتصادی منطقه عنوان کردند.

در نشست پیشین، این سه کشور همچنین توافق کردند تا علاوه بر تقویت همکاری های سه جانبه در راستای ایجاد ظرفیت های ضد تروریسم، با تامین اقتصادی، آموزش و به کارگیری افراد در تروریسم نیز مقابله نمایند.

این درحالی است که اولین نشست سه جانبه میان هند، چین و افغانستان که بازهم به ریاست ادریس زمان معاون وزیر خارجه افغانستان و با حضور سفرای کشورهای هند و چین، روز دوم مارس (11 اسفند) در کابل برگزار گردید.

محور این مذاکره آموزش پرسنل نظامی، استخراج معادن، افزایش فراوری انرژی، توسعه کشاورزی و حمل ونقل، ارتباطات منطقه ای، ایجاد اتاق بازرگانی مشترک میان سه کشور هند، چین و افغانستان بود.

با تور چین سفر کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1374

به "نشست سه جانبه افغانستان، چین و پاکستان در کابل با نگاهی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سه جانبه افغانستان، چین و پاکستان در کابل با نگاهی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید