نخست وزیر یونان: نقش ایران در مبارزه با تروریسم حائز اهمیت است

به گزارش طفره، نخست وزیر یونان در سفر خود به تهران بر نقش ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه تاکید نمود.

نخست وزیر یونان: نقش ایران در مبارزه با تروریسم حائز اهمیت است

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، نخست وزیر یونان تاکید نمود: نقش ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه بسیار حائز اهمیت است و می تواند عامل ثبات در منطقه ای بی ثابت باشد و نقش آفرینی کند. الکسیس سیپراس روز دوشنبه پس از امضای یادداشت تفاهم در نشست خبری مشترک ضمن تشکر از معاون اول رئیس جمهوری، گفت وگوهای امروز خود در تهران را سازنده توصیف کرد و اضافه نمود: این گفت و گوها زمینه های جدیدی برای توسعه همکاری و روابط دو ملت تاریخی و باتمدن ایجاد می نماید.

وی ادامه داد: مردم یونان و ایران مشترکات زیادی دارند و با داشتن تمدن هزاران ساله البته با چالش هایی نیز روبرو بوده اند و ما دو ملتی هستیم که یاد گرفتیم برای استقلال و عزت خود مبارزه کنیم.

نخست وزیر یونان با بیان این که همکاری با جمهوری اسلامی ایران ویژگی راهبردی دارد، گفت: در این راستا طولانی و تاریخی، مردم دو کشور همیشه در ارتباط با یکدیگر بوده اند و امروز بعد از رکود طولانی در روابطی که میان دو کشور ایجاد شده بود، فرصتی است تا گام هایی را به سوی آینده برداریم و بر مبنای روابط غنی تاریخی، روابط خود را در تمامی حوزه ها تقویت کنیم.

سیپراس توضیح داد: در این چارچوب خوشحالم که نخستین نخست وزیر اروپایی هستم که از تهران ملاقات می کنم و باید یکدیگر را در همکاری های راهبردی میان دو کشور یاری کنیم و نقشه راهی که امروز امضا کردیم، زمینه ای برای همکاری در حوزه های مختلف را ایجاد می نماید.

وی اضافه نمود: این همکاری ها در زمینه بانکی، انرژی، گردشگری، حمل و نقل دریایی، اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی و ساخت و ساز در حوزه های عمرانی است و درحال حاضر هیات تجاری بزرگی که همراه ما به تهران سفر نموده، در حال رایزنی و گفت وگو با شرکت های ایرانی است.

وی با یادآوری برقراری پرواز مستقیم میان دو پایتخت گفت: خوشبختانه فاصله بین دو کشور کوتاه شده و امیدواریم این پرواز به صورت روزانه برقرار باشد و موجب آشنایی ملت های دو کشور با یکدیگر گردد.

نخست وزیر یونان اعلام کرد: هدف مشترک دو کشور بهره گیری حداکثری از ظرفیت های نیروی انسانی متخصص ایرانی و یونانی است و همچنین بهره گیری از این که دو کشور از بحران طولانی خارج می شوند.

سیپراس ادامه داد: بنابراین با امضای تفاهم نامه امروز امکانات مناسبی ایجاد می گردد تا بهره برداری هایی به سود و منافع هر دو ملت صورت گیرد و به نظر من این ویژگی را نیز طرف ایرانی دارد و یونان می تواند پلی برای ارتباطی این کشور با اروپا باشد.

وی اعلام کرد: ما به همکاری ایران با اتحادیه اروپا بسیار اهمیت می دهیم و این ملاقات نه تنها ملاقات نخست وزیر اروپایی بعد از چندین سال است بلکه نخستین نخست وزیر اروپایی بعد از توافق تاریخی برجام است.

نخست وزیر یونان گفت: بدیهی است در گفت وگوها موضوعاتی که در منطقه بی ثباتی ایجاد نموده است، از جمله تحولات سوریه و عراق مورد آنالیز نهاده شد.

سیپراس اعلام کرد: یونان کشوری است که متاثر از تحولات منطقه به خصوص سوریه شده و هزاران هزار پناهجوی سوری در حال حرکت به سوی این کشور هستند، بنابراین برای حل و فصل سیاسی مساله و مبارزه با تروریسم داعش باید نقش آفرینی کنیم.

وی اضافه نمود: در این راستا نقش ایران بسیار حائز اهمیت است و می تواند عامل ثبات در منطقه ای بی ثابت باشد و نقش آفرینی کند.

وی بار دیگر ضمن تشکر از استقبال گرم جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد: اقدامات امروز نتایج مهم و مثبتی برای مردم دو کشور و سایر منطقه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، با حضور معاون اول رئیس جمهوری و نخست وزیر یونان امروز اسناد نقشه راه توسعه همکاری های دوجانبه، یادداشت تفاهم همکاری سیاسی و یادداشت توسعه لغو ویزا سیاسی به امضای مقامات دو کشور رسید.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8473

به "نخست وزیر یونان: نقش ایران در مبارزه با تروریسم حائز اهمیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر یونان: نقش ایران در مبارزه با تروریسم حائز اهمیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید