نخستین سخنرانی سلطان هیثم؛ تأکید بر تغییر نکردن سیاست خارجی عمان

به گزارش طفره، سلطان هیثم بن طارق آل سعید بر دنباله روی از رویکرد سلطان قابوس بن سعید و تغییر نکردن سیاست خارجی عمان تأکید کرد.

نخستین سخنرانی سلطان هیثم؛ تأکید بر تغییر نکردن سیاست خارجی عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی عمان، سلطان هیثم بن طارق آل سعید بر دنباله روی از رویکرد سلطان قابوس بن سعید تأکید کرد.

سلطان هیثم در اولین سخنرانی خود خطاب به مردم عمان گفت ما در آستانه مرحله جدیدی در تاریخ عمان به سر می بریم، ما همچنان به جهت سازندگی و توسعه همانطور که سلطان قابوس ترسیم نموده بود، به ویژه در سیاست خارجی ادامه خواهیم داد.

سلطان هیثم بر تمایل خود برای اینکه عمان، رواج دهنده صلح باشد، تأکید کرد و گفت دنیا، عمان را به وسیله تاریخ بزرگ آن و امنیت و صلح در آن شناخته است.

وی توضیح داد که تمایل دارد تا پیغام عمان برای صلح همچنان ادامه داشته باشد.

سلطان هیثم متعهد شد که اقدامات لازم را برای نوسازی دستگاه اداری کشور انجام داده و به مطالعاتی برای توسعه سازوکارهای تصمیم گیری دولتی دست بزند.

وی بازنگری در فعالیت های شرکت های دولتی برای ارتقای توانمندی و کیفیت و افزایش مشارکت آن در سامانه مالی را وعده داد.

سلطان هیثم توضیح داد تمام کوشش های خود را برای توسعه چارچوب ملی اشتغال زایی به عنوان یکی از پایه های اقتصاد در بخش های دولتی و خصوصی به کار خواهد گرفت.

وی از نهضت فراگیری که سلطان قابوس در خلال پنج دهه حکومت خود به راه انداخته بود، تمجید کرد.

سلطان هیثم همچنین از سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عربی دیگر و نیز ملت های مختلف دنیا به سبب ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت سلطان قابوس تشکر کرد.

شامگاه آدینه بیستم دی(دهم ژانویه 2020)، پرونده پنجاه سال پادشاهی سلطان قابوس بر یکی از باثبات ترین کشورهای عربی منطقه با مرگ وی بسته شد و به دلیل نداشتن فرزند و برادر، هیثم بن طارق آل سعید پسرعموی وی بر تخت سلطانی تکیه زد.

سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان پس از یک دوره بیماری که به سرطان روده مبتلا شده بود، در سن 79سالگی درگذشت. وی از سال 1970 میلادی و به مدت پنجاه سال در عمان حکفرمایی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7283

به "نخستین سخنرانی سلطان هیثم؛ تأکید بر تغییر نکردن سیاست خارجی عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سخنرانی سلطان هیثم؛ تأکید بر تغییر نکردن سیاست خارجی عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید