ظلمی که به تهران در تخصیص بودجه شده است

به گزارش طفره، خبرنگاران :استاندار تهران با بیان اینکه در تخصیص بودجه به استان ظلم بزرگی شده است، گفت: سرانه های بهداشتی، آموزشی و ورزشی این استان به مراتب پایین تر از میانگین کشوری است.

ظلمی که به تهران در تخصیص بودجه شده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی که به همراه مهدی شریفیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت عصر امروز- دوشنبه- برای بازدید از پروژه های عمرانی به شهرستان اسلامشهر سفر نموده بودند، در جریان بازدید از پروژه مترو اضافه نمود: یکی از مطالبات به حق مردم اسلامشهر و جنوب غرب استان بهره مندی از مترو است و فرایند قابل قبول اجرای این پروژه در این شهرستان نماد همدلی و هماهنگی بین همه نهادهای اجرایی است.

وی توضیح داد: در مورد عملیات مترو هر اقدامی که لازم باشد باید انجام داد، بنده شخصا مسئولیت اجرای این طرح را به عهده می گیرم و از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نمی کنم.

محسنی بندپی گفت: در زمینه تغییر کاربری اراضی در جهت احداث مترو اسلامشهر نیز با وزیر راه و شهرسازی مذاکره خواهم کرد.

وی بیان نمود: واقعیت این است که تهران مورد غفلت تاریخی قرار گرفته و بعضی این استان را در شهر تهران خلاصه می نمایند، بطوریکه که در اسلامشهر بعد از انقلاب فقط یک بیمارستان دولتی ساخته شده است.

استاندار تهران اضافه نمود: اکنون 23 بیمارستان در سطح استان در حال ساخت یا بازسازی است و بیمارستان اسلامشهر که 66 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در صورت تامین اعتبار تا انتها این دولت به بهره برداری می رسد.

وی در مورد اشتغالزایی نیز گفت: نرخ بیکاری در استان از سال 97 تا به امروز سیر نزولی داشته و در تابستان 99 این نرخ به شش و نیم درصد رسید.

محسنی بندپی همچنین درباره نواحی صنعتی استان هم گفت: لکه های صنعتی استان تهران بعد از تصویب هیات دولت از تمام امکانات و مزایای شهرک های صنعتی منتفع می شوند.

فرماندار اسلامشهر نیز در جریان بازدید از پروژه های عمرانی این شهرستان گفت: یکی از پروژه های عمرانی، بزرگراهی به طول 30 کیلومتر در قالب کمربندی جنوبی شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم است که برای حل معضل ترافیک در حومه شهرهای جنوب غربی استان در دست احداث است که در صورت تامین اعتبار تا انتها سال آینده به بهره برداری می رسد.

مسعود مرسلپور اضافه نمود: کمربندی جنوبی اسلامشهر که از بزرگراه آزادگان آغاز و تا رباط کریم ادامه می یابد بخش اعظمی از معضل ترافیک این شهرستانها را رفع می نماید و علاوه بر این با احداث قطار شهری پرند - تهران، این شهرستان و شهرهای واقع در جهت نیز به راه آهن تهران متصل می گردد.

وی خاطر نشان کرد: احداث کمربندی جنوبی شهرستان اسلامشهر از سال 88 کلنگ زنی شد و عملیات اجرائی آن بعد از 25 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد که پس از پیگیریهای فراوان مجددا در قالب سفر ریاست جمهوری در سال 94 با انعقاد قرارداد با پیمانکاران جدید ادامه عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر در مورد پیشرفت فیزیکی ساختمان بیمارستان 400 تختخوابی این شهرستان نیز گفت: احداث این بیمارستان به پیشرفت فیزیکی50 درصد رسیده و برای تکمیل آن به 250میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

در جریان بازدید مسئولان از مجتمع های صنعتی مسائل و مسائل فعالان مجتمع های صنفی و تولیدی سهند، سبلان و برآور از جمله لوله کشی گاز، لکه سهند، مشکل مالیات بر ارزش اضافه نموده، آسفالت معابر، مجوزهای تولیدی و صنعتی آنالیز شد.

کمربندی جنوبی اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم، شهرک صنعتی چهار دانگه و بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر پروژه های عمرانی این شهرستان بشمار می آید که امروز توسط مسئولان بازدید و فرایند اجرایی آنها آنالیز شد.

شهرستان اسلامشهر دارای هفت هزار واحد صنفی و تولیدی است که پنج هزارو 200 واحد آن در سطح 8 مجتمع تولیدی قرار گرفته که از این تعداد چهار هزار و 500 واحد از آنها در مجتمع های سهند جای گرفته است.

براساس برآوردهای اجرا شده 22 هزار نفر در واحدهای صنعتی شهرستان اسلامشهر مشغول به فعالیت هستند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 12235

به "ظلمی که به تهران در تخصیص بودجه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظلمی که به تهران در تخصیص بودجه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید