مدارک مورد احتیاج برای سفر توریستی به کانادا

به گزارش طفره، علی رغم تصور اولیه خیلی از ما، سفر توریستی به کانادا یکی از ممکن ترین سفرهای خارجی برای ایرانیان است و به راحتی می توان برای آن برنامه ریزی کرد. کانادا جزو محبوب ترین کشورهای جهان برای کار، زندگی و تفریح است. در طول سال افراد زیادی از سرتاسر جهان برای تفریح به این کشور زیبا سفر می نمایند. در صورتی که علاقه دارید تا یک سفر توریستی به کانادا داشته باشید قبل از هر چیزی باید در خصوص مدارک مورد احتیاج جهت اخذ ویزای کانادا تحقیق کنید.

مدارک مورد احتیاج برای سفر توریستی به کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین مسافرت به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اخذ ویزای توریستی کانادا

سفر به کانادا ممکن است با اهداف مختلف از جمله کار، تحصیل و گردشگری انجام گردد. اما در این مطلب قصد داریم تا به طور خاص در خصوص سفر توریستی به کانادا و مدارک مورد احتیاج برای این سفر صحبت کنیم. مهم ترین مدارکی که باید برای سفر به کانادا آماده کنید پاسپورت و ویزای کانادا است.

  • پاسپورت

قبل از اخذ ویزا ابتدا باید یک پاسپورت معتبر را داشته باشید. در صورتی که تا به حال پاسپورت نداشته اید باید برای دریافت آن اقدام نموده و در صورتی که پاسپورت دارید باید تاریخ اعتبار آن را چک کنید. پاسپورت شما باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. بعد از آماده کردن پاسپورت فرآیند اخذ ویزای توریستی کانادا شروع خواهد شد.

  • ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا گزینه ای برای سفر کوتاه مدت به کشور کانادا محسوب می گردد که به گردشگران این امکان را می دهد تا با هدف تفریح و گردشگری به کانادا سفر نمایند. ویزای توریستی کانادا تحت عنوان ویزای اقامت موقت کانادا TVR نیز شناخته می گردد.

ویزای سفر توریستی به کانادا در دو نوع رایج ویزای سینگل کانادا و ویزای مولتیپل کانادا ارائه شده و حداکثر مدت آن شش ماه است. هر دو نوع این ویزا برای مدت زمانی ثابت دارای اعتبار بوده و بعد از خاتمه اعتبار قابل استفاده نخواهند بود.

با دریافت ویزای سینگل تنها یک بار اجازه دارید وارد کشور کانادا شوید و در صورت خروج از این کشور اعتبار ویزای شما از بین خواهد رفت. اما اخذ ویزای مولتیپل کانادا این مزیت را دارد که می توانید چندین بار وارد خاک کانادا شده و از آن خارج شوید.

معیارهای اخذ ویزای توریستی کانادا

برای این که بتوانید ویزای توریستی کانادا را بگیرید در ابتدا لازم است که در معیارهای معین شده توسط اداره مهاجرت کانادا واجد شرایط باشید. در صورتی که واجد شرایط معین شده باشید می توانید مراحل بعدی اخذ ویزای سفر توریستی به کانادا را دنبال کنید. مهم ترین این معیارها شامل موارد زیر می گردد:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • سلامت جسمانی
  • شرایط اقتصادی مناسب جهت پرداخت هزینه ها در زمان حضور در کانادا
  • عدم سابقه کیفری
  • داشتن قصد بازگشت بعد از اتمام مدت ویزا
  • عدم جستجو برای پیدا کردن کار در مدت حضور در کانادا

مدارک مورد احتیاج ویزای توریستی کانادا

اولین کاری که در فرآیند اخذ ویزای سفر توریستی به کانادا باید انجام دهید گردآوری مدارک مورد احتیاج است که شامل موارد زیر می گردد:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت معتبر با شش ماه اعتبار و همچنین پاسپورت های قبلی در صورت وجود
  • فرم درخواست ویزا
  • تکمیل فرم مربوط به اطلاعات هر یک از اعضای خانواده
  • گواهی مبنی بر تمکن اقتصادی
  • سند ازدواج و طلاق
  • سند ملکی
  • پرینت گردش حساب بانکی
  • مدارک شغلی
  • سوابق بیمه
  • دعوت نامه رسمی در صورت وجود
  • ارائه برنامه سفر توریستی به کانادا به انضمام مدارک رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت (در صورت فقدان دعوت نامه)
  • دو قطعه عکس استاندارد

موارد مذکور مهم ترین مدارک مورد احتیاج ویزای توریستی کانادا هستند اما بسته به شرایط شخص ممکن است بعضی مدارک دیگر نظیر پروانه نظام مهندسی، فیش حقوقی و… نیز مورد احتیاج باشد. در ضمن دقت کنید که بسیاری از مدارک یاد شده احتیاج به ترجمه خواهند داشت. از جمله مدارکی که باید نسبت به ترجمه آن ها اقدام کنید می توان به شناسنامه، سند ازدواج، سند ملکی و اسناد اقتصادی اشاره داشت.

تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی کانادا

فرم مربوط به ویزای سفر توریستی به کانادا را بر اساس دستورالعمل های اداره مهاجرت کانادا پر کنید. بعد از پر کردن فرم می توانید اقدام به ارسال آن همراه با سایر مدارک نمایید. دقت داشته باشید که باید تمامی اطلاعات خواسته شده در فرم را تکمیل نموده و فرم ارسالی شما ایرادی را نداشته باشد زیرا در غیر این صورت ممکن است درخواست شما رد گردد.

روش های درخواست ویزای توریستی کانادا

برای ارسال درخواست جهت اخذ ویزای سفر توریستی به کانادا می توانید به دو روش مختلف اقدام نمایید. در روش اول این امکان را دارید تا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. در روش ثبت نام آنلاین ویزای کانادا سوالاتی در ارتباط با ملیت، سن، مهارت در زبان انگلیسی، اعضای خانواده، تحصیلات، سابقه کاری و درآمد از شما پرسیده خواهد شد. بعد از انجام ثبت نام بر اساس شرایط و صلاحیت شما دستورالعمل های بعدی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در روش دوم باید درخواست ویزای خود را به صورت دستی و روی کاغذ ارسال کنید. به طور کلی توصیه می گردد که از روش اول برای درخواست ویزای توریستی کانادا بهره ببرید.

پیگیری درخواست ویزای توریستی کانادا

بعد از انجام تمامی اقدامات لازم و ارسال درخواست اخذ ویزای کانادا یک شماره پیگیری منحصر به فرد به شما داده خواهد شد که این شماره برای پیگیری درخواست در مراحل بعدی لازم است. با استفاده از این شماره پیگیری قادر خواهید بود تا شرایط درخواست خود را به صورت آنلاین آنالیز کنید.

هزینه اخذ ویزای توریستی کانادا

یکی از موارد مهمی که در فرآیند اخذ ویزای سفر توریستی به کانادا باید آن را انجام دهید پرداخت هزینه مربوط به رسیدگی به درخواست ویزا است. هزینه ویزای توریستی کانادا برای هر نفر 100 دلار کانادا و برای خانواده های 5 نفره یا بیشتر 500 دلار کانادا محاسبه می گردد.

همچنین با توجه به این که احتیاج به انجام انگشت نگاری نیز خواهید داشت باید هزینه جداگانه ای را برای آن پرداخت نمایید. هزینه بیومتریک یا انگشت نگاری برای هر نفر 85 دلار کانادا و برای خانواده های دو نفره یا بیشتر 170 دلار کانادا در نظر گرفته شده است. البته در نظر داشته باشید که قیمت ها در طول زمان تغییر می نمایند.

مدت زمان اخذ ویزای توریستی کانادا

به طور معمول فرآیند رسیدگی به درخواست ویزای کانادا بین 5 الی 50 روز طول می کشد. اما این یک زمان قطعی نیست و ممکن است فرآیند اخذ ویزا طولانی تر هم بگردد. کشوری که درخواست خود را از آنجا ارسال می کنید در معین مدت زمان رسیدگی تاثیرگذار خواهد بود.

با توجه به این که اخذ ویزای توریستی کانادا فرآیندی زمان بر بوده و دارای هزینه است در صورتی که آشنایی چندانی با امور مربوط به اخذ ویزا ندارید می توانید از خدمات مهاجرتی موسسات معتبر و باسابقه در این زمینه بهره ببرید. کارشناسان ما در مجموعه خبرنگاران در تمامی مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا شما را همراهی می نمایند.

منبع: نیلگام
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7285

به "مدارک مورد احتیاج برای سفر توریستی به کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "مدارک مورد احتیاج برای سفر توریستی به کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارک مورد احتیاج برای سفر توریستی به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید