دکتری در کانادا

به گزارش طفره، به عنوان یک مکان مطالعاتی که به طور فزاینده ای جذاب و چند فرهنگی ، دکتری در کانادا گزینه خوبی برای در نظر دریافت تحصیلات دکتری شما است و فرصت های تحقیقاتی زیادی را برای شما فراهم می نماید تا بتوانید تخصص خود را گسترش دهید . بیش از یک سوم تحقیقات کلی این کشور در دانشگاه های کانادا انجام می گردد و این کار میلیارد ها دلار به اقتصاد این کشور یاری می نماید .

دکتری در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

الزامات پذیرش دکتری در کانادا چیست ؟

الزامات تحصیل در کانادا در مقطع دکترا بین دانشگاه ها و دوره ها متفاوت است ، اما شما به طور کلی به موارد زیر نیاز دارید :

  • دارای مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط ، دارای نمرات قوی و توانایی تحقیق و توانایی بالقوه اثبات شده .
  • اگر هر یک از زبان ها زبان اول شما نیستند و قبلاً در هیچکدام از آنها تحصیل ننموده اید ، بسته به اینکه به زبان انگلیسی یا فرانسوی درس می خوانید ، اثبات توانایی و مهارت زبان است .
  • نمره قوی در آزمون پذیرش دانش آموختگان مانند آزمون پذیرش مدیریت دانشگاهی (GMAT) یا امتحان سوابق تحصیلات تکمیلی (GRE) .

در موارد استثنایی ، شما ممکن است بتوانید یک مقطع دکترا را با پذیرش سریع - یعنی بدون مدرک دانشگاهی تحصیل کنید . در این فرآیند ، شما باید در دو سال آخر لیسانس خود (معدل درجه یک) و سایر تظاهرات های بالقوه تحصیلی خود ، مانند انتشارات تحقیق ، دارای نمرات برجسته باشید .

دوره دکتری در کانادا چقدر است ؟

بیشتر PhD در کانادا حدود چهار تا شش سال طول می کشد .

چگونه می توانم برای دکتری در کانادا اقدام کنم ؟

اگرچه فرایند پذیرش می تواند بین دانشگاه های کانادا متفاوت باشد ، برای درخواست دکتری مراحل زیر را باید بطور کلی دنبال کنید :

1. تصمیم بگیرید که در دوره دکتری که می خواهید درخواست کنید ، سوپروایزر خود و عنوان موضوع تحقیق را معین کنید . این ممکن است یک مقطع دکتری تبلیغی ، ساختاری باشد که در آن دامنه تحقیق قبلاً توسط دانشگاه (خصوصاً در علوم) معین شده باشد ، یا به صورت متناوب (بخصوص در هنر و علوم انسانی) می توانید پروژه تحقیق خود را با یک دکتری باز ارائه دهید . هنگامی که یک سوپروایزر پیدا کردید ، بعضی از دانشگاه ها ممکن است درخواست نامه پشتیبانی از سوپروایزر منتخب خود را در اسناد درخواست شما درج نمایند .

2. در صورت درخواست یک دوره دکتری آزاد ، باید پیروی از دستورالعمل های مشخص شده توسط دانشگاه خود و به طور کلی آنچه را که می خواهید تحقیق کنید ، به صورت یک پیشنهاد تحقیقاتی ارائه دهید ، و دلیل این که چرا این یک پروژه ارزشمند است .

3. به صورت آنلاین ، پرداخت هزینه برنامه مناسب و ضمیمه اسناد لازم به برنامه دکتری در کانادا خود اقدام کنید . این می تواند همه یا بخشی از موارد زیر باشد :

  • بیانیه هدف (Statement of purpose) - این باید توضیح سوابق و تجربه دانشگاهی / حرفه ای شما ، از جمله جوایز ، نشریات یا تجربه مربوطه را ارائه دهد . شما همچنین باید در خصوص اهداف شغلی خود و هر چیز دیگری که توسط دانشگاه مشخص شده است صحبت کنید . محدودیت تعداد واژه ها را در نظر بگیرید .
  • دو یا سه مرجع نامه (letters of reference) (از جمله یکی از سوپروایزر مورد نظر شما) . داوران شما در صورت امکان باید دانشگاهی باشند .
  • رونوشت های دانشگاهی و گواهینامه های مدرک - دانشگاه های کانادا ممکن است لازم بدانند که دانشگاه شما متن رسمی را ارسال کند ، که باید به زبان انگلیسی یا همراه با یک سند کاملاً ترجمه شده باشد .
  • نمونه نگارش (به احتمال زیاد برای دکتری هنری و علوم انسانی)
  • CV شما
  • در صورت لزوم نتایج آزمون زبان
  • نمونه کارها (Portfolio) از کارهای خلاقانه (در صورت درخواست دکتری هنر / علوم انسانی)

بعضی از دانشگاه های کانادا همچنین ممکن است از شما بخواهند که در مصاحبه پذیرش شرکت کنید .

4- پس از پذیرش ، مرحله بعدی درخواست اجازه تحصیل در کانادا است که به عنوان ویزای دانشجویی برای اقامت شما عمل می نماید . شما همچنین باید از بیمه درمانی بهره ببرید و وب سایت دانشگاه خود را برای مشاوره جهت گیری آنالیز کنید .

هزینه تحصیل دکتری در کانادا چقدر است ؟

شهریه دوره PhD در کانادا بین دانشگاه ها و دوره ها متفاوت است و به طور کلی تقریباً دو برابر شهریه دانشجویان کانادایی خواهد بود . یک استثناء موجود دانشگاه تورنتو است ، جایی که بیشتر دانشجویان مقطع دکترا بین المللی ، از پاییز 2018 همان مقدار شهریه را با دانشجویان داخلی پرداخت می نمایند .

برای نمونه ای از هزینه های دکتری در کانادا ، در دانشگاه بریتیش کلمبیا 7641 دلار کانادا در سال برای کارشناسی ارشد تحقیقاتی یا دکترا باید هزینه کنید ، در حالی که هزینه دکترا در سال الو و دوم در دانشگاه منیتوبا 10240 دلار کانادا است .

چه بورسیه های دکتری و سایر فرصت های بودجه در دسترس است ؟

خوشبختانه ، بورسیه های دکتری بسیاری برای یاری به تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی با پوشش هزینه های بیشتر بر اساس شایستگی دانشگاهی ، ارائه می گردد . دولت کانادا برای یافتن بورس های تحصیلی بر اساس کشور مبداء شما ، یک وب سایت مفید را با یک ابزار جستجو در اختیار شما قرار می دهد . سایر گزینه های خوب برای دیدن ، وب سایتهای رسمی دانشگاه های کانادا هستند که ممکن است ابزار جستجوی بورس های تحصیلی خود را برای یاری به شما در یافتن یکی از موارد مرتبط با شرایط و کشور مبداء در اختیار شما قرار دهند .

بعضی از نمونه های بورسیه های دکتری در کانادا شامل موارد زیر است :

  • The Vanier Canada Graduate Scholarships ، که سالانه 50،000 دلار کانادا به دانشجویان معتبر بین المللی و خانگی دکتری در زمینه های علوم اجتماعی و / یا علوم انسانی ، علوم طبیعی و / یا مهندسی و بهداشت اعطا می نماید .
  • The Pierre Elliott Trudeau Foundation doctoral scholarships ، که در زمان نگارش مقاله در حال حاضر در مرحله اصلاح مجدد است .
  • The University of British Columbia Four Year Doctoral Fellowship ، حداقل سالانه 18200 دلار کانادا به علاوه شهریه کامل برای دانشجویان برجسته دکتری بین المللی / خانگی را برای هر چهار سال تحصیلات خود فراهم می نماید .

یاریهای آموزشی / پژوهشی

بسیاری از دانشجویان همچنین تصمیم می گیرند که با شرکت در یک کار پژوهشی یا آموزشی ، بودجه تحصیل دکتری در کانادا خود را تأمین نمایند - در اینها ، شما می توانید به عنوان دستیار تدریس یا تحقیق در ازای دریافت یاری هزینه تحصیلی کار کنید و یا شهریه خود را به طور کامل یا جزئی پوشش دهید .

به عنوان یک دستیار تحقیق ، شما با یاری به جمع آوری داده ها ، تجزیه و تحلیل ، نوشتن گزارش ، سازمان آزمایشگاه / دفتر و سایر وظایف ، به یک عضو هیات علمی (که ممکن است سوپروایزر شما باشد) یاری می کنید . به عنوان دستیار تدریس ، شما با برنامه های کارشناسی خود ، تدریس یک یا چند بخش از دوره ، انجام بخش های آزمایشگاهی ، برگزاری ساعات اداری و درجه بندی مقالات کارشناسی ، از بخش خود پشتیبانی خواهید کرد . برای تبدیل شدن به یک دستیار تدریس ، باید تسلط خود را بر این دوره و توانایی تسهیل در یادگیری دانش آموزان نشان دهید .

برای درخواست یاری به تحقیق یا دستیاری آموزشی ، باید اطلاعات ارسال شده توسط دانشگاه خود را آنالیز نموده و احتمالاً فرم درخواست آنلاین را پر کنید .

آیا می توانم در طول تحصیل دکتری در کانادا به طور نیمه وقت در کانادا کار کنم ؟

بله ، تمام دانشجویان تمام وقت با اجازه تحصیل معتبر می توانند حدبیشتر 20 ساعت در هفته و در طول ترم دانشگاه خارج از دانشگاه کار نمایند . با این حال ، بعضی از دوره های دکتری ممکن است تصریح نمایند که شما نباید بیش از 10 ساعت در هفته در طول مدت ترم کار کنید - به ویژه اگر بورسیه تحصیل در کانادا به شما تعلق گرفته باشد . همچنین مهم است که توجه داشته باشید که دکترای شما زمان قابل توجهی و کارهای چالش برانگیزی را به خود اختصاص می دهد ، بنابراین شما ترجیح می دهید تمام توجه خود را بر روی مطالعات خود متمرکز کنید . همچنین ، توصیه نمی گردد برای تأمین هزینه های زندگی در کانادا خود به کارهای پاره وقت تکیه کنید . برای کار در کانادا به یک شماره بیمه اجتماعی نیاز دارید .

آیا می توانم بعد از دکتری در کانادا بمانم و کار کنم ؟

بله - اگر می خواهید بعد از فارغ التحصیلی بمانید تا در کانادا کار پیدا کنید ، می توانید برای برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWPP) درخواست کنید که به شما امکان می دهد حدبیشتر سه سال بمانید و تجربه کاری ارزشمند را کسب کنید . و اگر شما علاقه مند به اقامت دائم هستید ، این تجربه کاری پس از فارغ التحصیلی به شما یاری می نماید تا به وسیله Express Entry برای دریافت اقامت دائم در کانادا واجد شرایط شوید .

مترجم : امید کریمی

منبع : www.topuniversities.com

آخرین مطالب وب سایت

منبع: studyunique
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8331

به "دکتری در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکتری در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید