چطور برای سفر به اندونزی برنامه ریزی کنیم؟

به گزارش طفره، اندونزی یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری در جنوب شرقی آسیا است. در ادامه با نکاتی درباره سفر به اندونزی آشنا می شویم.

چطور برای سفر به اندونزی برنامه ریزی کنیم؟

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

اندونزی کشوری زیبا متشکل از ده ها هزار جزیره است. تنوع فرهنگی و جاذبه های طبیعی در اندونزی، از این کشور یک مقصد گردشگری محبوب ساخته است. هزینه سفر به اندونزی نسبت به بسیاری از مقصدهای گردشگری مشابه، ارزان تر است. در ادامه با ما همراه باشید تا با نکاتی درباره برنامه ریزی سفر به اندونزی آشنا شویم.

شما به عنوان یک توریست باید به اعتقادات اهالی احترام بگذارید. درصد زیادی از مردم اندونزی را مسلمانان تشکیل می دهند بنابراین در این کشور باید مراقب پوشش تان باشید و برای ورود به مکان های مذهبی و اماکن عمومی، لباس مناسب بپوشید.

اگر می خواهید یک سفر تمام عیار به جنوب شرق آسیا داشته باشید، اندونزی مقصد مناسبی است. چهارمین کشور پرجمعیت جهان، ترکیبی رنگارنگ و متنوع از اقوام و سنت های گوناگون، پوشش گیاهی و جانوری متنوع، آب وهوای استوایی و آشپزی منحصربه فرد است. تنوع فرهنگی اندونزی بسیار جالب توجه است. شاید یکی از دلایل محبوبیت اندونزی به عنوان یک مقصد گردشگری همین وحدت در عین متفاوت بودن فرهنگ ها و تنوع جاذبه ها است.

اگر برای سفر به اندونزی برنامه ریزی می کنید، می توانید تور اندونزی را در خبرنگاران جستجو نموده و بهترین آفر تور را از میان آژانس های معتبر مسافرتی با پایین ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه ریزی دقیق تر برای سفر خود، خبرنگاران فهرست کاملی از جاهای دیدنی اندونزی را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن ها، سفر راحت تر و بهتری داشته باشید.

بهترین زمان برای سفر به اندونزی

اندونزی کشوری است که در تمام طول سال می توانید آن را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنید. فقط باید تصمیم بگیرید که دوست دارید در فصل خشک سال سفر کنید یا در فصل مرطوب و بارانی. هر کدام از این موقعیت ها، مزایا و معایبی دارند.

فصل پرگردشگر سال در اندونزی، فصل خشک است یعنی فاصله بین ماه های مه تا سپتامبر. در این فاصله خبری از باران های شدید و جاده های گل آلود نیست اما هوا گرم تر است و بعضی از مناطق با خشکسالی روبرو می شوند.

فصل بارانی و مرطوب اندونزی بین ماه های اکتبر تا آوریل است. این زمان، فصل کم گردشگر در اندونزی است اما اگر دوست دارید باران های استوایی را تجربه کنید بهترین زمان برای سفر به اندونزی است. در این فصل ممکن است چندین روز پشت سر هم باران ببارد و حتی موجب وقوع سیل گردد. مسیرهای گل آلود به خصوص در نواحی روستایی، یکی دیگر از عوامل بازدارنده برای سفر در فصل مرطوب سال است.

اگر می خواهید جشنواره های اندونزی را از نزدیک ببینید، تعطیلات رسمی این کشور را برای سفر انتخاب کند؛ مثلا آخر ماه مبارک رمضان یا ایام کریسمس. البته توجه کنید که در این دو موقعیت، هتل ها شلوغ و قیمت ها بسیار بالا است. اگر قصد دارید حتما در این زمان سفر کنید، هتل را از قبل رزرو کنید تا از بابت محل اقامت خیال تان راحت باشد و هزینه کمتری بپردازید.

اگر می خواهید سفری ارزان به اندونزی داشته باشید فصل کم گردشگر یا آف سیزن (off-season) را انتخاب کنید. در این ایام، کرایه هتل ها و اقامتگاه ها کاهش پیدا می نماید و بلیط هواپیما هم ارزان تر است.

یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید، تهیه برنامه سفر است. این کشور بسیار بزرگ است و دیدنی های متعدد و متنوعی دارد. سر زدن به همه این جاذبه ها در یک سفر کوتاه، امکان پذیر نیست مگر اینکه زمان زیادی در اختیار داشته باشید و با یک برنامه منظم پیش بروید.

زمان کلی سفرتان را در نظر بگیرید و جاذبه هایی را که دوست دارید از آن ها دیدن کنید فهرست کنید. در ضمن تعیین کنید که برای هر جاذبه چقدر زمان در نظر گرفته اید.

به منابع مختلفی مثل مجلات گردشگری، کتاب های مرتبط با سفر، وب سایت های اینترنتی، آژانس های گردشگری و دوستان و اقوامی که تجربه سفر به اندونزی دارند سر بزنید. همه این ها به شما یاری می نمایند تا درباره این کشور اطلاعات خوبی به دست آورید و فهرست جاذبه های گردشگری مورد نظرتان را محدودتر کنید.

تجربیات متعدد و متنوعی در سفر به اندونزی برای گردشگران وجود دارد. بنابراین از قبل تعیین کنید که چه نوع جاذبه گردشگری را بیشتر دوست دارید مثلا طبیعی، حیات وحش، تاریخی و... به این ترتیب می توانید برنامه سفرتان را مطابق با علایق خود تنظیم کنید.

اگر برای اولین بار است که به اندونزی سفر می کنید بهتر است از تور بهره ببرید. اپراتور تور همه کارهای لازم از قبیل رزرو بلیط و اقامتگاه را برای شما انجام می دهد و سفرتان را سازمان دهی می نماید. همچنین می توانید راجع به علایق خود با برگزارنماینده تور صحبت کنید تا تور مناسب شما را پیشنهاد کند. اگر قصد دارید مستقل سفر کنید، حتما با تحقیق و برنامه ریزی قبلی پیش بروید.

اندونزی یک مقصد گردشگری ارزان است و در واقع آن را می توان به عنوان یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری در آسیا در نظر گرفت. با وجود این، هزینه کلی سفر شما به برنامه ای که در نظر گرفته اید بستگی دارد.

معمولا بیشترین هزینه سفر به اندونزی صرف محل اقامت می گردد. اگر هتل های میان رده را انتخاب کنید، به میزان قابل توجهی می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

حمل ونقل عمومی هم در اندونزی ارزان است.

هنگام بازدید از جاذبه های گردشگری مهم اندونزی مثل بالی، سوماترا و بوروبودور، می توانید تخفیف های خوبی برای اقامتگاه های مختلف و رستوران ها بگیرید. پس از مقایسه قیمت ها، موردی را که برایتان مناسب تر است رزرو کنید.

در مناطقی که کمتر مورد توجه گردشگران قرار دارند و زیاد توریستی نیستند، ممکن است مجبور باشید هزینه بیشتری بابت غذا، اقامت و حمل ونقل عمومی بپردازید.

پروازهای داخلی، گران ترین شیوه حمل ونقل و سفر در اندونزی است. بنابراین اگر می خواهید سفری کم هزینه داشته باشید، برای سفر داخل اندونزی تا جایی که ممکن است از هواپیما استفاده نکنید.

واکسیناسیون

سازمان بهداشت جهانی (WHO) به همه مسافران اندونزی توصیه می نماید که پیش از سفر نسبت به تزریق این واکسن ها اقدام نمایند:

  • سرخک، اوریون و سرخجه
  • فلج اطفال
  • تیفوئید
  • هپاتیت A و B
  • دیفتری و کزاز
  • آبله مرغان (اگر قبلا این واکسن را تزریق ننموده اید)

اگر مدت اقامت شما یک ماه یا بیشتر است، باید واکسن های سل، هاری، مننژیت و آنسفالیت ژاپنی را هم تزریق کنید.

بدون بیمه مسافرتی سفر نکنید. این بیمه باید تمامی مسائلی را که در طول سفر ممکن است برای شما پیش بیاید، پوشش دهد.

علاوه بر پوشش دزدی یا گم شدن وسایل مسافر، بیمه باید مسائل ناشی از بیماری های گوناگون را پوشش دهد.

همیشه بدترین شرایطی که ممکن است برای تان پیش بیاید را در نظر بگیرید و بیمه ای مناسب تهیه کنید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید، آن را بیشتر از مقدار نیازتان همراه ببرید.

منبع: کجارو / buzzle.com
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4728

به "چطور برای سفر به اندونزی برنامه ریزی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور برای سفر به اندونزی برنامه ریزی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید