قبل از خرید مسکن مهر در مشهد این مطلب را بخوانید

به گزارش طفره، مشهد از مهمترین شهرهای زیارتی ایران است که بسیاری از عاشقان امام رضا (ع)، این شهر را برای اقامت انتخاب می نمایند. این عشق و علاقه در میان اتباع کشورهای دیگر هم موجب شده است که مشهد را شهر محل زندگی خود بدانند و خانه و زندگی خود را به این شهر منتقل نمایند. همین موضوع موجب شده است که بازار ملک در این شهر از پرسودترین های ایران باشد.

قبل از خرید مسکن مهر در مشهد این مطلب را بخوانید

جهت دریافت خدمات نمونه آلاچیق باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

در این بین بعضی از افرادی که توان خرید خانه را ندارند، به رهن و اجاره روی می آورند؛ اما بعضی که اندک پس اندازی دارند، می توانند از مسکن مهر، خانه و سرپناهی برای خود خریداری نمایند. در این گزارش به آنالیز شرایط خانه های مسکن مهر در شهر مشهد پرداخته ایم. اگر به این موضوع علاقمندید یا اگر تمایل دارید به شهر مشهد نقل مکان کنید و بودجه زیادی برای خرید خانه ندارید، این مطلب را بخوانید.

سه شهر جدید برای متقاضیان مسکن مهر مشهد

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، حدود یک میلیون و 568 هزار و 452 واحد مسکن مهر در دولت دهم و یازدهم به شهفرایندان مشهدی ارائه شده است. طرح مسکن مهر در دولت دهم به منظور خانه دار کردن اقشار کم درآمد آغاز و با وجود مسائل متعدد، مانند نبود زیرساخت های مطلوب به بهره برداری رسید. می توان گفت که ساخت و ساز با مصالح با کیفیت، ارائه مسکن در زمان و موعد مقرر، موجب شد که مسکن مهر در شهر مشهد، مورد توجه افرادی که قصد خانه دار شدن دارند، قرار گیرد.

در حال حاضر در مشهد با توجه به افزایش هزینه های رهن و اجاره، مسکن مهر با هجوم بخش تقاضا روبرو شده است و این واحدها نیز دچار تغییر و تحول قیمتی شده اند؛ اما بااین حال بعضی از شهرهای خراسان رضوی، مانند شهرهای تایباد، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، گناباد و شهر جدید بینالود فاقد متقاضی بالقوه هستند.

مسکن مهر در شهر مشهد

شهر مشهد با 3 میلیون و 337 هزار نفر یکی از شهرستان های مهم خراسان رضوی است و در حال حاضر، طرح مسکن مهر برای شهفرایندان مشهدی در شهرهای جدید مانند گلبهار، مهرگان و بینالود در حال اجراست و بخش عظیمی از این واحدها دارای مالک شش دانگ هستند.

30محله در مسکن مهر گلبهار

عظیم ترین و پرحجم ترین شهر جدید دارای مسکن مهر در مشهد مربوط به گلبهار است و نیمی از مسکن مهر این شهرستان یعنی خراسان رضوی در گلبهار سکنی گزیده اند.

بر اساس سرشماری سال 1395 در حدود 36 هزار و 877 نفر در این شهر جدید سکونت دارند. تعداد محله های مسکن مهر این شهر جدید در حدود 30 محله و مجموع 39 هزار و 836 واحد مسکن مهر در گلبهار ساخته شده است.

این شهر جدید در فاصله 5 کیلومتری شهرک صنعتی چناران و در فاصله 3 کیلومتری شهرک صنعتی فردوسی واقع شده است. سیستم حمل ونقل این شهر به وسیله اتوبوس های پایانه استقلال مشهد انجام می گیرد. مترو این شهر نیز با پیشرفت فیزیکی 66 درصدی، امتیاز بعدی این شهر جدید است. متراژ واحدهای مسکونی این شهرک از 60 تا 90 متر بوده و به گفته مشاوران املاک این منطقه، تمام مسکن های مهر گلبهار دارای اقساط کمتر از 300 هزار تومان است و بعضی از واحدهای این منطقه به صورت خام یعنی بدون کابینت، پکیج یا کولر فروخته می شوند تا صاحب خانه بهای کمتری بابت خرید خانه بپردازد.

کیفیت مسکن مهر گلبهار ازلحاظ فونداسیون و متریال به کاررفته نیز در حد مطلوبی است و قیمت کلی واحدهای نسبت به این کیفیت منصفانه است.

در حال حاضر قیمت کل یک واحد 70 متری مربعی در گلبهار در حدود 60 میلیون تومان و مبلغ کل وام 34 میلیون و اقساط آن 274 هزار تومان در ماه است. همچنین قیمت کل یک واحد 70 مترمربعی در منطقه ویژه مجتمع امام رضا (ع) 99 میلیون تومان با اقساط 210 هزارتومانی است. قیمت کل مسکن مهر 20 (نور بدیع) نیز در حدود 48 میلیون تومان است. این واحد دارای وام 40 میلیون تومانی و اقساط 370 هزارتومانی است.

واحدهای مهندسی ساز در مهرگان

مسکن مهر مهرگان نیز دارای فازهای متعدد است. واحدهای ساخته شده در فاز یک این شهرک با عنوان مهندسی ساز به فروش می رسند و به طورکلی این فاز دارای کیفیت قابل قبول است و دسترسی آن به مدرسه، نیروی انتظامی، شهرداری و در درمانگاه آسان است. حمل ونقل ارزان نیز باعث شده است که شهفرایندان ساکن در این منطقه احساس رضایت عمومی از فضای تعبیه شده داشته باشند.

بیشتر واحدهای شهر جدید مهرگان بین 80، 70 و 120 متری مربعی بوده و تمام تجهیزات و امکانات آن مانند کابینت، سیستم روشنایی، سیستم گرمایشی و سرمایشی در حد مطلوبی است.

هم اکنون یک واحد 83 مترمربعی در فاز 18 مهرگان در حدود 45 میلیون تومان نقدی با اقساط 14 ساله است. همچنین برای خرید یک واحد 75 مترمربعی در مسکن مهر حکمت44، باید حدود 67 میلیون نقد با اقساط 14 ساله با اقساط جاری 192 هزار 800 تومان پرداخت کنید. البته 4 میلیون تومان از وام 14 ساله آن توسط مالک اصلی پرداخت شده است. به گفته مشاوران املاک این منطقه در مسکن مهر مهرگان، منطقه رسالت مهرگان قیمت کمتری نسبت به مناطق دیگر دارد؛ بنابراین یک واحد 200 مترمربعی در رسالت، حدود 40 میلیون تومان با اقساط 300 هزارتومانی به متقاضی ارائه می گردد. همچنین یک واحد 75 متر مربعی در فاز یک مهرگان قیمتی در حدود 105 میلیون تومان دارد و اقساط آن 270 هزار تومان است که باید در 5 سال پرداخت گردد.

بینالود، شهر صنعت و سکونت

شهر جدید بینالود یکی از شهرهای جدید مشهد است که در آن حدود هزار و 611 واحد مسکن مهر ساخته و تحویل متقاضیان شده است. سیاست های اشتغال زایی در این شهر جدید، زودتر از اسکان آن وارد فاز اجرایی شد. این شهرک را می توان شهرک صنعتی و مسکونی نامید و هم اکنون کارخانه عظیم ایران خودرو خراسان، کارخانه عظیم فراوری آرد والسی ، کارخانه فرآورده های بتنی ، پروفیل سازی ، واحد فراوریی نوشابه های گازدار، صنایع چوب، موتورسیکلت سازی و ده ها واحد صنعتی، فراوریی و وارداتی در این شرکت مشغول به فعالیت هستند؛ بنابراین این شهرک می تواند امتیاز مطلوبی برای ساکنانی باشد که فعالیت اجتماعی آن ها نیز اطراف محل سکونتشان است.

فضای سرزنده، ساخت وساز باکیفیت، همراه با اجاره و رهن اندک واحدهای این شهرک، باعث شده است که تعداد جمعیت روزانه آن بیشتر از شبانه باشد. این فرایند معکوس باعث شده است خدمات زیر بنایی و روبنایی مطلوبی در دسترس همگان قرار بگیرد. سیستم حمل و نقل مطلوب و ارزان نیز جزو خدمات مهم این شهرک است. در حال حاضر قیمت یک واحد مسکونی 80 مترمربعی در این شهرک در حدود 72 میلیون تومان است. همچنین هزینه خرید یک واحد 73 مترمربعی در این شهرک در حدود 22 میلیون تومان با اقساط 210 هزارتومانی است. بیشتر واحدهای مسکن مهر دارای وام بوده و اقساط آن از 190 هزار تومان تا 300 هزار تومان است.

بعد از اعلام دستورالعمل خریدوفروش از سوی وزارت راه و شهرسازی، خرید و فروش مسکن مهر در این منطقه رونق گرفته و عرصه و عیان آن به صورت کامل به خریدار ارائه شد.

بر اساس این دستورالعمل که عیناً در متن زیر است در مورد واحدهای مسکن مهر، ملکی که فروش اقساطی قطعی یا تدریجی آن انجام گرفته باشد، طرفین نقل و انتقال (اعم از انتقال دهنده و انتقال گیرنده) به صورت هم زمان برای تغییر نام مدیون به بانک مراجعه و بانک عامل پس از انجام تشریفات قانونی و تسویه بدهی معوقه و به روزرسانی اقساط، نسبت به تغییر نام مدیون در دفترچه فروش اقساطی اقدام کند.

در نقل وانتقال واحدهای مسکن مهر اجاره 99 ساله، تنها اعیان، یعنی ساختمان ملک منتقل می گردد و زمین در مالکیت دولت باقی می ماند و به صورت 99 ساله به متقاضی اجاره داده می گردد. در این املاک، طرفین نقل و انتقال (انتقال دهنده و انتقال گیرنده) برای تغییر نام، هم زمان به بانک مراجعه و بانک پس از انجام تشریفات قانونی و تسویه بدهی معوقه و به روزرسانی اقساط، مراتب را به مرجع صدور معرفی نامه (اداره کل راه و شهرسازی/ شرکت عمران شهر جدید/ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) جهت جایگزینی مستأجر در قرارداد اجاره عرصه اعلام می نماید.

در مواردی که برای واحد مسکن مهر، قرارداد پیش فروش بین سازنده و متقاضی منعقدشده، ولی هنوز مراحل مربوط به واحد و فروش اقساطی انجام نشده است، باید ابتدا مراحل لازم برای تخصیص وام و دریافت دفترچه اقساط انجام گردد و سپس به ترتیبی که در مورد واحدهای ساخته شده بیان شد، برای انتقال مالکیت اقدام گردد.

جمع بندی

اگر به دنبال خرید خانه در مشهد هستید، باید نگاهی به شهر جدید گلبهار، مهرگان و بینالود داشته باشید. هم اکنون بعضی از واحدهای این شهر جدید بدون متقاضی بوده و به علت وجود بعضی از نواقص چون نداشتن کابینت و… ارزان تر به خریدار واقعی ارائه می شوند؛ اما قبل از آغاز قرارداد حتماً به نکات مهم و حیاتی در مورد قوانین خرید مسکن مهر توجه داشته و از مشورت یک مشاور استفاده کنید. بنابراین در عقد قرارداد در ابتدای امر توجه داشته که در قرارداد پیش فروش یا صورت جلسه تخصیص واحد، نام پروژه، بلوک، طبقه و واحد معین و قید شده باشد. همچنین مطلع باشید که سفت کاری واحد موردنظر به اتمام رسیده باشد و در گام بعد مطمئن شوید که پروژه ای که واحد در آن واقع شده است، قابلیت دریافت وام و تسهیلات و اخذ دفترچه اقساط را دارد یا خیر. در صورت رعایت این موارد یک خرید بدون دردسر خواهید داشت.

این مطلب برای شما مفید بود؟

منبع: هومینگ
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8596

به "قبل از خرید مسکن مهر در مشهد این مطلب را بخوانید" امتیاز دهید

29 کاربر به "قبل از خرید مسکن مهر در مشهد این مطلب را بخوانید" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از خرید مسکن مهر در مشهد این مطلب را بخوانید"

1 دیدگاه

امین آل ناصر 26 اردیبهشت 1400

با سلام نیازمند یک واحد آپارتمان در گلبهار مسکن مهر 60 الی 70 متر طبقه 1 یا 2 وام دار می باشم یکسال رهن میدم

پاسخ به امین آل ناصر
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید