طرح انتقال آب از دریای عمان به کرمان در حال پیگیری است

به گزارش طفره، خبرنگاران: استاندار کرمان گفت: طرح تامین، تصفیه و انتقال آب از دریای عمان به استان های هرمزگان و کرمان در حال پیگیری است.

طرح انتقال آب از دریای عمان به کرمان در حال پیگیری است

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران از کرمان، علیرضا رزم حسینی عصر امروز در جلسه انتقال آب از دریای عمان به استان با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت های زیادی دارد، گفت: این استان احتیاج ضروری به یک منبع آب مطمئن دارد، از این رو انتقال آب از دریای عمان بسیار حیاتی است.

استاندار کرمان بیان نمود: از زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمده یکی از مسائل اصلی بحران آب کرمان است چرا که بیش از 2 دهه خشکسالی در کرمان داشتیم.

رزم حسینی توضیح داد: حضور مهاجرین در کرمان و افزایش سطح زیر کشت سبب شده با بحران های جدی در زمینه آب این استان روبرو شویم.

وی مطرح کرد: با توجه به اینکه در استان کرمان 95 درصد از آب در بخش کشاورزی و 1 درصد آن در صنعت و بقیه در بخش شرب مصرف میگردد اولین کاری که باید در این زمینه انجام گیرد صرفه جویی در کشاورزی است.

وی درباره اجرای طرح همیاران آب اذعان کرد: سال گذشته سال فرهنگ سازی بود و سال جاری این طرح را در عمل اجرا کردیم.

رزم حسینی با اشاره به این مطلب افزود: در این زمینه طرح همیاران آب در استان از 8 ماه گذشته در حال اجرا می باشد و نتایج مطلوبی را به دنبال داشته است.

استاندار کرمان به اجرای طرح تغییر الگوی کشت اشاره و مطرح کرد: در سال گذشته به سمت کشت زرشک، زعفران و گل محمدی رفتیم که آب کمتری مصرف گردد.

استاندار کرمان اظهار داشت: در استان کرمان حدود 8 هزار هکتار کشت هندوانه داشتیم که 2 هزار هکتار از آن کاهش یافت و به سمت محصولات کم آب پیش رفتیم.

وی اضافه نمود: استان کرمان بشترین تامین اعتبارات را در بحث آبیاری تحت فشار به خود اختصاص داده که بسیار مطلوب است.

رزم حسینی با اشاره به 17 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در سال گذشته مطرح کرد: این طرح دائمی است و همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: بحث انتقال آب خلیج فارس توسط بخش خصوصی صورت می گیرد و امیدواریم تا 3 سال آینده عملی گردد که اولین آبی است از خلیج فارس تصفیه و برای مصرف در صنعت شیرین می گردد.

استاندار کرمان گغت: می دانم که این کارها، کارهای بزرگی است و مطالعات گسترده ای باید صورت گیرد ضمن اینکه شرایط کنونی کشور به گونه ای است که به سمت بحران آب پیش می رویم. امیدواریم با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید بتوان به رونق بیشتری در استان کرمان دست یافت.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4473

به "طرح انتقال آب از دریای عمان به کرمان در حال پیگیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح انتقال آب از دریای عمان به کرمان در حال پیگیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید