شبکه های خانگی به لحاظ مالی به یاری اهالی سینما آمدند

به گزارش طفره، تهران (پانا) - کارگردان پیشکسوت سینما معتقد است همانطور که 80 سال پیش تلویزیون نتوانست باعث به حاشیه رانده شدن سینما گردد قطعاً شبکه های خانگی و پلتفرم ها هم در سینما نرفتن مردم اثری ندارد.

شبکه های خانگی به لحاظ مالی به یاری اهالی سینما آمدند

صنعت سینما به علت گروهی بودن مخاطب آن، در زمان همه گیر شدن کرونا تحت تأثیر جدی شرایط ناشی از آن نهاده شد و سالن های سینما در سرتاسر دنیا بیشترین تعطیلی ها و کمترین مقدار مخاطب را در این دوران تجربه کردند، اما این بیماری برای شبکه نمایش خانگی نقشی متفاوت ایفا کرد. شبکه نمایش خانگی هم در کشورهای مختلف با جذب مخاطب بالا روبرو و سهام این گروه ها با رشد قابل توجهی همراه شد. در این بین سؤالی که برای علاقه مندان به عرصه سینما و سریال سازی مطرح شده این است که آیا توسعه شبکه نمایش خانگی، مخاطبان سینما را از این هنر دیرینه خواهد گرفت؟

فراگیر شدن تلویزیون در آمریکا از رغبت رفتن به سینما کم نکرد

احمد امینی در گفت وگو با پانا درباره تأثیر شبکه خانگی و به حاشیه رانده شدن سینما در شرایط کرونا گفت: پاسخ من یک نه قاطع است زیرا این بحث سال ها پیش و در دهه 40 و 50 میلادی با فراگیر شدن تلویزیون در آمریکا این پرسش مطرح شد که نکند تلویزیون باعث گردد میل و رغبت رفتن به سینما کم گردد اما تجربه در سال های بعد ثابت کرد این دو مدیوم های متفاوتی اند که هرکدام کارکرد خودش را دارد و تأثیرگذاری خودش را دارد و هیچ کدام نمی توانند جای دیگری را بگیرند و همانطور که تلویزیون باعث نشد سینما از رونق بیافتد، سینما هم علتی نشد که مردم به تلویزیون نگاه ننمایند.

کارگردان فیلم چتری برای دو نفر اضافه نمود: این پاسخ که تاریخچه 70 و 80 سال دارد همچنان صادق است و ما می بینیم فارغ از مسئله کرونا تأثیری بر سینما نرفتن مردم ندارد.

رشد شبکه نمایش خانگی نه تنها به ضرر هنرمندان و اهالی سینما نبود بلکه به لحاظ حرفه ای و مالی یاری خوبی به اهالی سینما کرد تا به علت شرایط کرونا و رکود سینماها کم کار نشوند

رونق شبکه های خانگی به لطف کرونا به وجود آمد

احمد امینی درباره رونق بازار شبکه های خانگی گفت: این رونقی که در شبکه های خانگی می بینیم به لطف کرونا بود و البته که منجر به کم رونقی بازار سینما شد اما این روزها می بینیم در حوزه سینما هم اتفاق های خوبی در حال رخ دادن است و سینماها همچنان از فیلم تماشا در سینما استقبال می نمایند.

کارگردان فیلم سینمایی سایه های هجوم با اشاره به اثرگذاری کرونا بر رونق گرفتن پلتفرم ها اظهار کرد: ماجرای کرونا باعث شد این رسانه خانگی و پلتفرم ها که در ایران حضور داشتند و البته ضعیف عمل می کردند، رونق بگیرند و جای خودشان را باز نمایند.

یاری مالی و حرفه ای شبکه نمایش خانگی به اهالی سینما

وی با اشاره به اینکه شبکه نمایش خانگی به یاری اهالی سینما در شرایط کرونا آمد، بیان کرد: رشد شبکه نمایش خانگی نه تنها به ضرر هنرمندان و اهالی سینما نبود بلکه به لحاظ حرفه ای و مالی یاری خوبی به اهالی سینما کرد تا به علت شرایط کرونا و رکود سینماها کم کار نشوند.

کارگردان مجموعه تلویزیونی ماه و پلنگ گفت: ازنظر من دو مدیوم پلتفرم یا تلویزیون و سینما می توانند مکمل هم باشند و تجربه دنیای ثابت نموده است که این ها هیچ کدام برای دیگری مانع نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 17442

به "شبکه های خانگی به لحاظ مالی به یاری اهالی سینما آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه های خانگی به لحاظ مالی به یاری اهالی سینما آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید