راهنمای سفر به پوکت

به گزارش طفره، راهنمای مسافرتی به پوکت | Travel Guide To Phuket

پوکت، این روزهای یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری آسیایی به شمار می رود. اغلب مسافرانی که به این شهر سفر می نمایند، سراغ سواحل و اقامتگاه های جزیره ای این شهر می روند. پوکت در بین دیگر جزیره های کشور تایلند جزء گران ترین مقاصد است. اما مانند هر مقصد گردشگری دیگری ضروری است تا اطلاعاتی نظیر جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و همچنین رستوران و هتل های مناسب برای اقامت در این شهر را داشته باشید. از همین رو خبرنگاران در راهنمای سفر به پوکت میخواهد تا اطلاعات مورد احتیاج برای سفر به توریستی ترین شهر تایلند را در اختیارتان بگذارد؛ با ما در سفر به پوکت همراه باشید.

راهنمای سفر به پوکت

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

موقعیت جغرافیایی پوکت

شهر پوکت در کشور تایلند، از لحاظ جغرافیایی بیش از نیمی از آن را جنگل پوشانده است. به همین دلیل اسم این جزیره رو پوکت گذاشتن که به زبان مالزیایی، کوه یا تپه معنی می دهد. مساحت این شهر 543 کیلومتر مربع بوده و جمعیت حاضر در آن طبق آمار سرشماری در سال 2015 این شهر دارای جمعیت 386,605 نفر است.

مختصری از تاریخ شهر پوکت

تاریخ شهر پوگت به سال 1545 میلادی همزمان با اولین سفر اکتشافی یکی از دریانوردان پرتقالی به نام فرنو مندس پینتو بر می گردد. در اواسط قرن 16 میلادی به دلیل فعالیت دزدان دریایی از اهمیت این جزیره کاسته شد این روند همچنان ادامه داشت تا اینکه در قرن هفدهم با ورود هلندی ها و انگلیسی ها به این سرزمین اوضاع آن بهبود یافت و مجددا به اهمیت تجاری و دریانوردی اش دست پیدا کرد. شهر پوکت منابع بسیار غنی از قلع را در دل خود جای داده بود که در سپتامبر 1680 یکی کشتی فرانسوی از شرق هندوستان به سمت این جزیره آمد و با یک محموله کامل قلع از این دیار خارج شد. بعد از گذشت یک یا دو سال شاه ناری پادشاه سیام کوشش هایش را با هدف کاهش قدرت و نفوذ هلندی ها و انگلیسی ها و بیرون کردن آنها از جزیره و همچنین الحاق آن به قلمرو خویش شروع نمود. در راستای تحقق بخشیدن به این اهداف وی یک فرد فرانسوی به نام رنه شاربرون (Brother René Charbonneau) را به حاکمیت جزیره منصوب نمود و نام پوکت را برای این سرزمینن ساحلی قرار داد..

اطلاعات کلی شهر پوکت

زبان رسمی: تایلندی

واحد پول رسمی: بات تایلند (THB)، هر بات در تاریخ 21 بهمن 96، قیمت 1660 ریال است.

نوع برق شهری: 220 ولت - 50 هرتز

پیش شماره تایلند: 66+

پیش شماره پوکت: 076 (دریافت کد حتی وقتی در این ناحیه قرار دارید لازم است)

اختلاف ساعت با تهران: 3:30+

شماره های ضروری شهر پوکت:

  • شماره پلیس: 191
  • شماره آتش نشانی: 199
  • شماره پلیس گردشگری: 1155
  • شماره پلیس دریایی: 883 211 76(0) 66+
  • شماره بیمارستان بین المللی پوکت: 400 249 76 66+

فرودگاه: (Phuket International Airport (HKT

آب و هوا شهر پوکت

با توجه به شرایط جغرافیایی این شهر در تمام طول سال، دارای آب و هوایی داغ و مرطوب است. فصل های خشک و بدون باران این شهر از ماه نوامبر تا آوریل(آذر، اردیبهشت) و فصل های بارانی از ماه مه تا اکتبر (خرداد، آبان) به طول می انجامد. بهترین زمان برای سفر به پوکت از ماه نوامبر تا فوریه (آذر تا اسفند) است.

هزینه اقامت در شهر پوکت تایلند

اقامت در شهر پوکت، مثل هر شهر توریستی دیگری دارای انتخاب های متنوعی است. از همین رو این شهر برای کسانی که عاشق دریا و ساحل هستند گزینه های رویایی متنوعی دارد. نکته ای در شهر پوکت قابل توجه است، این است که فرقی نمی نماید شما در هتل 5 ستاره اقامت دارید یا در هاستل های این شهر زیرا در تمامی آنها شما مهمان نوازی و ارائه خدمات عالی را حس خواهید نمود. در ادامه مطلب راهنمای سفر به پوکت ما به حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر می پردازیم و همچنین چند هتل مناسب را هم معرفی خواهیم کرد. (تمامی قیمت هایی که در این مطلب ارائه شده است، در تاریخ 21 بهمن 96 بوده است).

هتل های دو ستاره 150,000تا 450,000 تومان

هتل های سه ستاره 255,000 تا 750,000تومان

هتل های چهار ستاره 550,000 تا 2,000,000تومان

هتل های پنج ستاره 750,000 تا 2,500,000 تومان

هتل های پیشنهادی در شهر پوکت

  • هتل ایندیگو پرل (Indigo Pearl Phuket)

از بهترین هتل های 5 ستاره شهر پوکت، هتل ایندیگو پرل است. که در ساحل نی یانگ و حاشیه دریای آندامان قرار گرفته که از آب و هوایی مطبوع و طبیعتی سبز بهره مند هست. تمامی امکانات تفریحی و رفاهی در این شهر در اختیار مسافران قرار خواهد داشت تا اقامتی خوب و رویایی را تجربه نمایند.

شماره تلفن: 006676327006

وب سایت:www.indigo-pearl.com

آدرس: تایلند - پوکت PK.4027، Tambon Sa Khu، Amphoe Thalang، Chang Wat Phuket 83110، Thailand

  • هتل جی دبلیو ماریوت پوکت (JW Marriott Phuket Resort & Spa)

هتل جی دبلیو ماریوت پوکت یکی از زیباترین و مجهزترن هتل های پوکت است و دارای ساحل اختصاصی می باشد از ویژگی های برتر این هتل 5 ستاره مجلل، بهره مندی از آب و هوایی بی نظیر و طبیعتی بکر است که برای مسافران اقامتی رویایی را به ارمغان می آورد. تمامی امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی در این شهر وجود دارد.

شماره تلفن: 006676338000

وب سایت:www.marriott.com

آدرس: تایلند - پوکت 888 ตำบล ไม้ขาว Tambon Mai Khao، Amphoe Thalang، Chang Wat Phuket 83110، Thailand

  • هتل هیلتون آرکادیا ریزورت پوکت (Hilton Phuket Arcadia Resort & Spa)

دیگر هتل 5 ستاره در شهر پوکت، هتل هیلتون آرکادیا است. فاصله این هتل تا فرودگاه بین المللی پوکت 45 دقیقه است. از ویژگی های این هتل داشتن استخر در فضای باز، ماساژ در آبگرم، مینی گلف، زمین تنیس، کلاس غواصی رایگان و امکانات تناسب اندام، پارکینگ رایگان را می توان اشاره نمود.

شماره تلفن: 006676396433

وب سایت:www3.hilton.com

آدرس: تایلند - پوکت Thanon Patak، Tambon Karon، Amphoe Mueang Phuket، Chang Wat Phuket 83100، Thailand

هزینه خورد و خوراک در شهر پوکت

در شهر توریستی پوکت، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 60 بات را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید 700 بات پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر پوکت تقریبا ارزان تر است و مبلغ 200 بات می باشد. اگر می خواهید که در سفر مالی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر 13 بات بپردازید. در ادامه راهنمای سفر به پوکت می خواهیم چند رستوران در این شهر را برایتان معرفی کنیم.

رستوران های پیشنهادی در شهر پوکت

  • رستوران کرنر (The Corner Restaurant)

رستورانی خوب و با فضایی کاملا محبت آمیز وصمیمی در شهر پوکت، رستوران کرنر است. منوی غذایی این رستوران شامل غذاهای تایلندی و آلمانی می گردد، قیمت غذاهای این رستوران منصفانه است.

شماره تلفن: 006676324023

وب سایت:www.thecornerphuket.com

آدرس: تایلند - پوکت Thanon Si Sunthon، Tambon Si Sunthon، Amphoe Thalang، Chang Wat Phuket 83110، Thailand

  • رستوران استیک و گریل سام (Sams Steaks and Grill)

اگر هم در این سفر دلتان استیک خواست می توانید به رستوران استیک و گریل سام بروید.

شماره تلفن: 006676370200

آدرس: تایلند - پوکت Thanon Ruamchai، Tambon Patong، Amphoe Kathu، Chang Wat Phuket 83150، Thailand

  • رستوران هف وی این پوکت (Halfway Inn)

در رستوران هف وی این در پوکت می توانید انواع غذاهای دریایی، آسیایی، تایلندی و غذاهای سالم را سرو کنید و لذت ببرید.

شماره تلفن: 0066852533278

آدرس: تایلند - پوکت 210 5/6 Thanon Ratuthit Songroipi Rd، Tambon Patong، Amphoe Kathu، Chang Wat Phuket 83150، Thailand

هزینه حمل و نقل در شهر پوکت

هزینه بلیط تک سفره 30 بات

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 200 بات و به ازای هر یک کیلومتر 35 بات به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 800 بات باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 29 بات است.

جاذبه های گردشگری در شهر پوکت تایلند

  • موزه تریک آی پوکت (Phuket Trickeye Museum)

موزه ای پر از تصاویر چند بعدی، که می توانید عکس های جذابی را در آن مشاهده نمایید.

شماره تلفن: 006676212806

آدرس: تایلند - پوکت Montri Rd، Tambon Talat Yai، Amphoe Mueang Phuket، Chang Wat Phuket 83000، Thailand

  • جزیره جیمز باند پوکت (James Bond Island)

در فاصله 15 کیلومتری شهری پوکت، جزیره جیمز باند است. دلیل نام گذاری این منطقه به جیمز باند این است که یک بار راجر مور هنرپیشه انگلیسی در دهه 1960 در این جزیره در فیلمی از سری فیلم های 007 بازی کرد. در قلب این جزیره غار زیبایی وجود دارد و بازدیدنمایندگان با سوار شدن بر کایاک ها (قایق های بادی) لحظات خوشی رو سپری مینمایند.

آدرس: تایلند - پوکت Unnamed Road، Tambon Laem Sak، Amphoe Ao Luek، Chang Wat Krabi 82000، Thailand

  • جزیره فی فی (phi phi island)

این جزیره یکی از زیباترین جزایر گرمسیری در دنیا و یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی تایلند است. سراسر جزیره فی فی صخره های آهکی، سواحل شنی و غار های پنهان قرار دارند و از پوکت به صورت روزانه قایق به اونجا میرود. فی فی که در 48 کیلومتری پوکت واقع شده است، در کل شش جزیره رو شامل می گردد ولی دو جزیره اصلیش، فی فی کوچک Phi Phi Lei و فی فی بزرگPhi Phi Don هستند.

آدرس: تایلند - پوکت Unnamed Road، Tambon Ao Nang، Amphoe Mueang Krabi، Chang Wat Krabi 81000، Thailand

  • آکواریوم پوکت

آکواریوم گرمسیری، که در آن مجموعه کم نظیری از ماهی های استوایی، لاک پشت ها، مرجان ها و گونه های دیگری از جانوران دریایی وجود دارد.

  • فانتاسی (Fantasy)

مجموعه ای که به دیزنی لند شرقی آسیا معروف است، برگرفته از میراث فرهنگی تاریخی کشور تایلند است. این مجموعه با استفاده از فناوری های جدید، سنت های این کشور را زنده می نماید. این پارک شامل بازی های مختلف و متنوع، فروشگاه های صنایع دستی، بوفه بین المللی و نمایش های متنوع است.

آدرس: 99 Moo 3 Kamala Kathu Chang Wat Phuket 83150, Thailand

  • ساحل لائم سینگ

در جزایر غربی پوکت می توانید به سراغ لائم سینگ بروید، این ساحل در شمال پاتونگ قرار گرفته است و قطعا قطعه ای از بهشت است که در زمین جا مانده است. ساحل آواز شیر، خلیجی است کوچک و منحنی شکل بین سواحل کامالا و سورین با پرتگاه های سخت در صخره های پوشیده از درخت که جزو زیباترین جاذبه های پوکت به شمار می آید.

آدرس: 99 Kamala, Kathu District, Phuket 83120, Thailand

  • منطقه قدیمی پوکت (Old Phuket area)

برخلاف بسیاری از مراکز استانی تایلند، شهر پوکت به خاطر ویژگی های منحصر به فرد و همینطور منطقه باستانی اش، شهرت و درخشش خاصی داردبهترین موقع برای بازدید از این منطقه اول صبح یا بعد از غروب خورشید است. رستوران ها و کافه های متعددی در این مکان وجود دارد.

آدرس:192/36 Koron Road, T.Karon, A.Muang, 83100, Thailand

  • باغ وحش پوکت (Phuket Zoo)

باغ وحشی پر از شامپانزه های بامزه که حرکات آدم ها را تقلید می نمایند و پایکوبی گروهی فیل ها تا هنرنمایی تمساح ها می تواند تنها در باغ وحشی در تایلند اتفاق بیافتد و از دست دادنش باعث پشیمانی گردد. یکی از چیزهایی که در این باغ وحش نباید فراموش کرد، آب میوه های خوشمزه ای است که در دکه های جلوی در می فروشند.

آدرس:23/2 Soi Pa Lai, Tambon Chalong, Amphoe Mueang Phuket, Chang Wat Phuket 83000, Thailand

  • ساحل نائی هان (Nai Harn Beach)

در جنوبی ترین قسمت جزیره، ساحل نائی هان قرار گرفته است که خیلی خلوت و آرام است. نائی هان شگفت انگیزترین ساحل پوکت و در عین زیبایی، بسیار دنج و خلوت است. تفریحات آبی زیادی در این ساحل وجود دارد، اما شنا کردن در آن به علت احتمال وجود کوسه امکان پذیر نیست.

مراکز خرید شهر پوکت

  • مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت (central festival phuket)

شماره تلفن: 076291111

وب سایت: www.centralfestivalphuket.com

آدرس: تایلند - پوکت Chalermprakiat Ratchakan Thi 9 Road، Tambon Wichit، Amphoe Mueang Phuket، Chang Wat Phuket 83000، Thailand

  • مرکز خرید جانگ سیلون (Jungceylon shopping mall)

شماره تلفن: 66076600111

وب سایت: www.jungceylon.com

آدرس: تایلند - پوکت 188 Thanon Ratuthit Songroipi Rd، Tambon Patong، Amphoe Kathu، Chang Wat Phuket 83150، Thailand

  • مرکز خرید پریمیوم آت لت پوکت (Premium Outlet Phuket)

شماره تلفن: 006676350500

وب سایت:www.outletmallthailand.com

آدرس: تایلند - پوکت Pracha-Uthit 5 Rd، Koh Keaw، Amphoe Mueang Phuket، Chang Wat Phuket 83000، Thailand

بایدها و نبایدها در شهر پوکت تایلند

  • هرگز وسایل با ارزش خود را هنگام ترک هتل در اتاق نگذارید.
  • هنگام رفتن به مراکز عبادتی لباس مناسب و پوشیده به تن کنید.
  • در رستوران و یا هرجای دیگر اگر خدمت خوبی دریافت کردید سعی کنید انعام پرداخت نمایید.
  • برای کسب اطلاعات درباره اخذ ویزا و سفارت این کشور می توانید راهنمای سفارت تایلند را مطالعه کنید.
  • برای دسترسی به پوکت از ایران باید به سمت بانکوک سفر کنید و از آنجا به سمت این جزیره بروید.
منبع: الی گشت
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3737

به "راهنمای سفر به پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید