سرپرست سازمان امور مالیاتی اطلاع داد؛ افزایش سهم شهرداری ها و دهیاری ها از منبع مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش طفره، پناهی گفت: میزان و نحوه توزیع سهم شهرداری ها و دهیاری ها پس از اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده افزایش پیدا کرد.

سرپرست سازمان امور مالیاتی اطلاع داد؛ افزایش سهم شهرداری ها و دهیاری ها از منبع مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش ، به نقل از روابط عمومی سازمان امور اقتصادیاتی کشور، محمد قاسم پناهی، سرپرست سازمان امور اقتصادیاتی کشور، با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر ایجاد محدودیت در میزان و نحوه توزیع سهم شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور و کاهش درآمد های آنان از محل منابع اقتصادیات بر ارزش افزوده نسبت به قانون موجود گفت: درباره لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون اقتصادیات بر ارزش افزوده، و در قالب مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نه تنها محدودیتی در نظام بودجه شهرداری ها از این بابت ایجاد نشده است، بلکه در آمد شهرداری ها و دهیاری ها در قالب مصوبه مذکور افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

31 خرداد آخرین مهلت ارائه صورت های اقتصادی سال 97 شرکت های دولتی

وی بیان نمود: در حال حاضر از محل منابع اقتصادیات و عوارض کالا و خدمات عمومی، سهم شهرداری ها و دهیاری ها، سه درصد (3%) از نه درصد (9%) نرخ عمومی و سهم آنان از اقتصادیات و عوارض ارزش افزوده بنزین و سوخت هواپیما، ده درصد (10%) از سی درصد (30%) نرخ آن است، که به موجب ماده (38) مصوبه مزبور و پس از کسر یک واحد درصد سهم سلامت از نه درصد (9%) نرخ عمومی مقرر شده است، باقیمانده به نسبت مساوی به عنوان سهم درآمد عمومی و سهم شهرداری ها و دهیاری ها توزیع می گردد.

سرپرست سازمان امور اقتصادیاتی کشور افزود: بدین ترتیب سهم شهرداری ها و دهیاری ها از سه درصد (3%) نرخ عمومی به چهار درصد (4%) و سهم از عوارض بنزین و سوخت هواپیما نیز از ده درصد (10%) به پانزده درصد (15%) در گزارش کمیسیون اقتصادی افزایش یافته است.

وی افزود: در رابطه با نحوه توزیع عوارض سهم شهرداری ها و دهیاری ها، به موجب قانون فعلی، عوارض وصولی سهم شهرداری ها و دهیاری ها به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور اقتصادیاتی واریز می گردد و این وجوه مستقیما براساس جمعیت شهر ها و روستا ها بین شهرداری ها و دهیاری ها توزیع می گردد.

پناهی توضیح داد: طبق گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس، عوارض سهم شهرداری ها و دهیاری ها بعد از اینکه به حساب رابط سازمان (تمرکز وجوه اداره کل امور اقتصادیاتی) واریز گردد، به نسبت جمعیت شهر ها و روستا ها بین شهرداری ها و دهیاری ها توزیع می گردد؛ بنابراین هیچ تغییری در نحوه توزیع نیز صورت نگرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 2407

به "سرپرست سازمان امور مالیاتی اطلاع داد؛ افزایش سهم شهرداری ها و دهیاری ها از منبع مالیات بر ارزش افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست سازمان امور مالیاتی اطلاع داد؛ افزایش سهم شهرداری ها و دهیاری ها از منبع مالیات بر ارزش افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید