سرنوشت ترخیص خودروهای انبار شده در بندر خرمشهر

به گزارش طفره، معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند درباره خودروهای انبار شده در بندر خرمشهر گفت: بر اساس نامه اخیر رئیس دفتر رئیس جمهوری، قرار است وزیر اقتصاد پیش نویس مصوبه ترخیص این خودروها را برای تصویب به هیات دولت تقدیم کند.

سرنوشت ترخیص خودروهای انبار شده در بندر خرمشهر

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، گمرک جمهوری اسلامی ایران از ترخیص 1048 خودروی وارداتی با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت اطلاع داد در حالی که هنوز پس از دو سال، وضعیت خودروهای دپو شده در بنادر مناطق آزاد به سرانجامی نرسیده است. خودروهایی که تعداد آن ها فقط در بندر خرمشهر 260 دستگاه اعلام شده و به گفته منطقه آزاد اروند، دولت باید برای ترخیص به آن ها مجوز بدهد.

  • دستور ترخیص 1048 خودروی دپو شده صادر شد

پیشتر گفته می شد این خودروها پیش از صدور بخشنامه ممنوعیت ورود خودرو به کشور وارد شده بودند اما به دلیل تفسیرهای مختلف از بخشنامه ها، جلوی ترخیص آن ها گرفته شد. با دستور اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ترخیص 1048 خودرو عده ای از افراد گمان کردند که این دستور شامل حال خودروهای دپو شده در مناطق آزاد نیز می گردد.

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند در این زمینه به خبرنگار مالی شرح داد: بر اساس نامه اخیر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، قرار شده وزیر اقتصاد پیش نویس مصوبه را آماده نموده و از هیات دولت مصوبه آن را دریافت کند.

به گفته سید علی موسوی نامه اخیر وزیر صنعت برای ترخیص 1048 دستگاه خودرو همگی مربوط به خودروهایی است که ثبت سفارش شده بوده و در گمرکات بوشهر، بندرعباس، تهران و .. دپو شده بودند.

وی ادامه داد: این خودروها عموما مربوط به نمایندگی ها بوده و به سرزمین اصلی مربوط می شوند نه منطقه آزاد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 5482

به "سرنوشت ترخیص خودروهای انبار شده در بندر خرمشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت ترخیص خودروهای انبار شده در بندر خرمشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید