ساز ناکوک صنوف آلاینده روی اعصاب شهر!

به گزارش طفره، انتقال صنوف آلاینده دورود به محدوده خارج از شهر همچنان در میان اما و اگر ها به جای مانده است.

ساز ناکوک صنوف آلاینده روی اعصاب شهر!

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از خرم آباد،رشد قارچ گونه بعضی صنوف در شهر ها موجب بروز و افزایش معضلات نوین شهرنشینی اعم از آلودگی های هوا، صوتی، زیست محیطی و ترافیکی شده است.

مطالعات موجود حاکی از آن است که مسائل پدید آمده از استقرار صنایع در محدوده شهر های ایران بیشتر به واحد های کوچک تولیدی و خدماتی مثل تعمیرگاه های خودرو، نجاری، آهنگری، آبکاری و … متعلق است.

این فعالیت ها از یک سو در ایجاد اشتغال، تأمین کالا و خدمات مورد احتیاج شهفرایندان و یاری به رشد و توسعه صنعت و اقتصاد کشور موثرند و از سوی دیگر در صورت عدم رعایت اصول مکان یابی و بعلاوه عدم به کارگیری روش های کنترل آلودگی و مزاحمت، استقرار آن ها در بافت شهری مسائل بی شماری را به همراه دارد که برای برطرف و یا کاهش این مسائل ضروری است اقدامات و مطالعات خاصی انجام پذیرد.

وجود کارگاه ها و اصناف و مشاغل مزاحم شهری در شهر دورود از جمله معضلاتی است که باعث آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت برای شهفرایندان و بروز سد معبر در پیاده رو ها در شهر شده است.

این در حالیست که بر اساس طرح های بالادست و استاندارد های شورای عالی معماری و شهرسازی وجود این کارگاه ها در سطح شهر ممنوع است و دستگاه های مربوطه بر اساس تفویض اختیار قانونی اختیار برخورد و انتقال این صنوف به خارج از شهر را دارند.

در این زمینه همه مشاغل صنعتی که آلودگی های زیست محیطی، هوا و صوتی را در پی دارند یا حضورشان در شهر مسائل و خسارات زیادی در پی دارد و نمی توانند از آلودگی های خود بکاهند، باید از شهر خارج شوند.

اما از طرف دیگر باید توجه داشت که انتقال این واحد ها کاری بسیار سخت و زمان بر بوده که احتیاجمند ایجاد مجتمع ها و شهرک هایی در مکان مناسب و با امکانات کافی است.

وعده احداث شهرک صنوف آلاینده دورود ظرف 1.5 سال آینده

حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از پروژه شهرک صنوف آلاینده دورود گفت: شهرک های صنوف جز بخش های زیربنایی و زیرساختی هر شهر محسوب می شوند.

وی اسم کرد: در این راستا بعضی صنوف آلاینده، دور از فضای شهر، در این شهرک استقرار پیدا می نمایند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این شهرک صنوف آلاینده در حال ساخت است اضافه نمود: قول داده شده که این شهرک صنوف آلاینده ظرف 1.5 سال آینده به بهره برداری برسد.

احداث زیرساخت ها در شهرک

مجید جمشیدی مدیرعامل شهرک صنوف آلاینده دورود هم گفت: این شهرک در مساحت 11 هکتار در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون این شهرک صنوف آلاینده در حال احداث است گفت: زیرساخت این شهرک برای جدول گذاری آماده است.

مدیرعامل شهرک صنوف آلاینده دورود گفت: زمینه مساعد برای انتقال صنوف آلاینده و غیر آلاینده از جمله نمایشگاه های ماشین، مبلمان، مصالح فروشی ساختمان و آهن فروشان فراهم است.

خدانظر دریکوند فرمانده دورود هم گفت: همه کوشش ما در مجموعه مدیریت شهرستان این بوده که زمینه را برای حضور سرمایه گذاران در شهرستان فراهم کنیم.

وی تاکید نمود: امیدواریم با همین فرایند، این شهرک صنوف آلاینده در بازه زمانی 1.5 سال آینده به بهره برداری برسد.

منبع: مهر

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 16493

به "ساز ناکوک صنوف آلاینده روی اعصاب شهر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساز ناکوک صنوف آلاینده روی اعصاب شهر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید