روسیه فراوری نفت خود را افزایش داد

به گزارش طفره، منابع مطلع اعلام کردند از ابتدای ماه اوت، روسیه فراوری نفت خام خود را اندکی افزایش داده است.

روسیه فراوری نفت خود را افزایش داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش به نقل از رویترز، آمار های اعلام شده از سوی وزارت انرژی روسیه نشان می دهد که فراوری نفت و میعانات گازی روسیه در روز های اول و دوم ماه اوت از 9.37 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئیه به 9.8 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

تسهیل در میزان کاهش فراوری توافق شده در اوپک پلاس عامل اصلی این اقدام روسیه بوده است. با این حال هنوز وزارت انرژی روسیه به طور رسمی در این خصوص اظهارنظر ننموده است.

فراورینمایندگان اوپک پلاس که شامل اعضای سازمان کشور های صادرنماینده نفت و متحدینی مانند روسیه هستند ماه گذشته اعلام کردند کاهش فراوری را که 9.7 میلیون بشکه در روز توافق نموده بودند و در ماه های مه تا ژوئیه اجرا شد از ابتدای ماه اوت تا سرانجام سال 2020 به 7.7 میلیون بشکه برسانند.

روسیه نیز اعلام نموده است در قالب پیروی از این توافق فراوری نفت خام خود را تا 400 هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد، اما این افزایش شامل میعانات گازی که یک نوع نفت سبک است نمی گردد. روسیه به طور معمول 700 تا 800 هزار بشکه در روز میعانات گازی فراوری می نماید. این بدان معنی است که به جز میعانات گازی، از ابتدای ماه اوت روسیه می تواند حدود 9 میلیون تا 9.1 میلیون بشکه در روز نفت خام فراوری کند.

در پی سقوط قیمت نفت، اوپک و کشور های هم پیمان تصمیم گرفتند برای ماه های مه و ژوئن فراوری خود را 23 درصد، معادل 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. ماه گذشته این کشور ها تصمیم گرفتند سطح کاهش 23 درصدی را برای ماه ژوئیه نیز تمدید نمایند. با این حال شیوع کرونا در دنیا شرایط را کاملا تغییر و احتیاج به نفت را به شدت کاهش داده است و انتظار می رود در امسال مصرف دنیای نفت نسبت به پارسال بیش از 8 میلیون بشکه در روز با کاهش روبه رو گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10127

به "روسیه فراوری نفت خود را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه فراوری نفت خود را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید