راه های خلاص شدن از جوش های پوست چرب!

به گزارش طفره، لوسیون ها و داروهای قابل دسترس و متنوعی برای درمان جوش ها در مارکت ها وجود دارد اما ممکن است آن ها حاوی بعضی مواد شیمیایی مضر باشند. روش های طبیعی بسیاری برای درمان جوش ها وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

راه های خلاص شدن از جوش های پوست چرب!

یخ برای درمان جوش ها

یخ به کاهش قرمزی، تورم و التهاب جوش ها یاری می نماید و همچنین گردش خون در ناحیه آلوده را نیز افزایش می دهد. منافذ را می بندد و کثیفی و چربی سطح پوست را از بین می برد. مقداری یخ را در یک تکه پارچه قرار دهید و چند دقیقه روی ناحیه مد نظر اعمال کنید، این درمان را 3 تا 4 بار در روز اعمال کنید.

لیمو برای خشک شدن جوش پوست چرب

آب لیمو حاوی ویتامین C است که به خشک شدن جوش ها روی پوست چرب یاری می نماید . برای درمان جوش پوست چرب یک تکه پارچه را درون آب لیمو خیس کنید و قبل از رفتن به رخت خواب، آن را روی جوش های صورت خود بمالید.در روش دیگر ، نصف لیوان آب لیمو را با کمی پودر دارچین مخلوط کنید و روی جوش های خود اعمال کنید. سپس اجازه دهید از شب تا صبح بماند و بعد با آب ولرم شست وشو دهید.

خمیر دندان برای درمان جوش ها

خمیر دندان می تواند در درمان جوش ها بسیار تاثیر گذار باشد که این تاثیر پس از اعمال یخ نیز بیشتر می گردد. بهتر است از خمیر دندان سفید استفاده و از ژل خمیر دندان نیز اجتناب کنید ، قبل از رفتن به رخت خواب آن را روی پوست خود اعمال کنید و صبح روز بعد یا نیم ساعت پس از اعمال شست وشو دهید.

بخور برای درمان جوش پوست چرب

استفاده از بخور ، به خصوص زمانی که جوش دارید، بسیار عالی است. بخور یاری می نماید تا منافذ پوست باز گردد و از شر چربی ها، کثیفی و باکتری هایی که درون منافذ هستند خلاص شوید. یک ظرف عظیم را از آب گرم پر کنید و اجازه دهید بخار کند، سپس سر خود را با یک حوله بپوشانید و از این بخار بهره ببرید.

سیر از بهترین درمان های جوش

سیر یک ضد ویروس، ضد قارچ و آنتی اکسیدان و یکی از سریع ترین درمان های جوش است. چند عدد سیر تازه را برش دهید و به مدت چند دقیقه روی جوش ها اعمال کنید و سپس با آب گرم بشویید. این درمان را 3 تا 4 بار در روز تکرار کنید.

جوش شیرین برای درمان جوش پوست چرب

جوش شیرین، یکی دیگر از درمان های موثر برای خلاص شدن از شر جوش است و یاری می نماید آلودگی ها و گرد و غبار و سلول های مرده از روی پوست حذف شوند. جوش شیرین را با مقداری آب یا آب لیمو ترکیب کنید و یک ماسک غلیظ به دست آورید. این ماسک را به مدت چند دقیقه روی پوست اعمال کنید و سپس با آب گرم بشویید. برای دریافت نتایج بهتر و سریع تر، این فرایند را دو بار در روز تکرار کنید.

عسل برای بهبود جوش ها

عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به فرایند بهبود جوش ها یاری می نماید. همچنین برای جلوگیری از عفونت نیز مفید است. عسل خالص را روی جوش های خود بمالید و سپس با آب گرم بشویید.در روش دیگر عسل و دارچین را با هم ترکیب کنید و قبل از رفتن به رخت خواب روی پوست خود اعمال کنید و صبح روز بعد با آب سرد شست و شو دهید. این فرایند را تا هفته ها ادامه دهید.

منبع: همگردی
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 11815

به "راه های خلاص شدن از جوش های پوست چرب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های خلاص شدن از جوش های پوست چرب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید