دمشق از مشارکت سه کشور عربی در اجلاس آوارگان سوریه خبر داد

به گزارش طفره، دستیار وزیرخارجه سوریه با اشاره به اینکه ایران در اجلاس آوارگان سوریه شرکت خواهد کرد، گفت که سه کشور لبنان، امارات و عمان نیز در این اجلاش شرکت خواهند کرد.

دمشق از مشارکت سه کشور عربی در اجلاس آوارگان سوریه خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ایمن سوسان دستیار وزیر خارجه سوریه درباره اجلاس آورگان سوریه که قرار است در تاریخ یازدهم و دوازهم ماه نوامبر در دمشق برگزار شود، جزئیاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، دستیار وزیرخارجه سوریه در این خصوص گفت که چین، روسیه، ایران، لبنان، امارات، پاکستان و عمان جزء کشور های مشارکت کننده در اجلاس آوارگان خواهند بود.

ایمن سوسان در ادامه با بیان اینکه برخی کشور ها تحت فشار قرار گرفتند تا در این اجلاس شرکت نکنند، گفت تنها کشوری که دمشق برای حضور در این اجلاس دعوتی برای آن نفرستاده، ترکیه است.

طبق گزارش روسیا الیوم، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (سه شنبه)، گفته است که کشور های عضو این اتحادیه در اجلاس دمشق مشارکت نخواهند کرد.

پیشتر، الکساندر یفیموف سفیر روسیه در دمشق در این ارتباط تأکید کرده بود که نشست آوارگان، شکافی در محاصره تبلیغاتی غرب علیه دولت سوریه است و به دمشق امکان خواهد داد آن دسته از شهفرایندان سوریه که واقعا خواستار بازگشت هستند، شناسایی کند.

اجلاس آورگان سوریه قرار است با مشارکت چندین کشور و با هدف خاتمه دادن به درد و رنج آورگان وسوریه و از طرفی، تسهیل بازگشت فرایند آن ها به میهن شان، فردا (چهارشنبه)، در دمشق آغاز به کار کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 11628

به "دمشق از مشارکت سه کشور عربی در اجلاس آوارگان سوریه خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمشق از مشارکت سه کشور عربی در اجلاس آوارگان سوریه خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید