دبیرکل سازمان ملل خواهان حذف سلاح های اتمی از سوی کشور ها شد

به گزارش طفره، دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی از عدم پیشرفت به سوی جهانی بدون سلاح اتمی، از کشور های مجهز به این سلاح خواست تا آن را کنار بگذارند.

دبیرکل سازمان ملل خواهان حذف سلاح های اتمی از سوی کشور ها شد

به گزارش خبرنگاران، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پیغامی توییتری با ابراز نگرانی از نبودِ پیشرفت در سطح دنیای به سمت دنیای عاری از سلاح هسته ای از کشور هایی که خود را به اینگونه سلاح ها مجهز کردند خواست تا آن را کنار بگذارند.

این مقام ارشد بین المللی در ابتدای این پیغام نوشت: از نبود پیشرفت در راستا دنیا بدون سلاح اتمی بسیار نگرانم، بنابراین از تمام کشور های دارای سلاح اتمی می خواهم تا به شکل انفرادی و جمعی و با همکاری یکدیگر اقداماتی برای از میان برداشتن و کاستن از خطرات ناشی از این نوع سلاح انجام دهند.

گوترش در خاتمه اضافه کرد: تنها اقدامی که می تواند تضمینی برای عدم استفاده از اینگونه سلاح ها باشد، از میان بردن کامل آنهاست.

او در پیغامی پیش از این نوشته بود: 76 سال پیش سلاح اتمی درد و رنج، مرگ و فقدانِ بسیار برای هیروشیما به بار آورد، چنین چیزی پس از این نباید هرگز اتفاق بیفتد. من به شخصه و در کل سازمان ملل، همچنان به هدف خود برای رسیدن به دنیای عاری از سلاح اتمی پایبندیم.

ساعاتی پیش چونگ یونگ وزیر خارجه کره جنوبی با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفتگویی تلفنی داشتند و در آن توافق کردند که با هماهنگیِ دو طرف اقدامات دیپلماتیک جهت پیشرفت به سمت هدف خلع سلاح اتمی کامل و برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره ادامه دهند.

این در حالی است که کشورهای دارای سلاح اتمی از جمله آمریکا بی توجه به تعهدات بین المللی خود به هرچه بیشتر کردن ذخایر اتمی خود و تجهیز زرادخانه هایشان می پردازند.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 15426

به "دبیرکل سازمان ملل خواهان حذف سلاح های اتمی از سوی کشور ها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل سازمان ملل خواهان حذف سلاح های اتمی از سوی کشور ها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید