کتب درسی در کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان نقد می گردد، برگزاری ویژه برنامه نو دنیا

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران نشست خبری ویژه برنامه نو دنیا با حضور حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان صبح امروز در ساختمان مرکزی این اتحادیه برگزار گردید.

کتب درسی در کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان نقد می گردد، برگزاری ویژه برنامه نو دنیا

تاریخی به دو رویداد کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی و ویژه ای برنامه نو جهان اشاره نمود و گفت: 27 تا 30 شهریور در اجلاسیه دوم چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان میزبان منتخبان اتحادیه هستیم. موضوع نقد کتب درسی و موضوع کنکور که از دغدغه های جدی دانش آموزان است آنالیز می گردد و امیدواریم با حضور مسئولان نظام آموزشی و توجه آنان این دغدغه ها رفع گردد.

او ادامه داد: سه موضوع افول آمریکا، انتقال قدرت از غرب به آسیا و ایستادگی کشورهای حوزه مقاومت موضوعات اصلی اولین همایش بین المللی نظم نو جهانی است. در خلال این همایش از نقطه نظرات دانش آموزان استفاده خواهد شد. همایش نو جهان با حضور مسئولین کشوری و لشکری همراه خواهد شد.

تاریخی اضافه کرد: سال گذشته دیدیم که دانش آموزان جایگاه ویژه ای در مناسبات اجتماعی دارند و سال جاری هم می توانند با حضوری مناسب در مناسبات اجتماعی و سیاسی نقش خود را ایفا نمایند و حتی حضور پر رنگ تری داشته باشند.

تاریخی با بیان اینکه در معرض جدی افکار عمومی هستیم گفت: جهان در معرض تغییرات جدی واقع شده است و نوجوان ایرانی می تواند حضور مهم و برجسته ای در این تغییرات بین المللی داشته باشد و نسل نوجوان ما هم با برنامه ها و اجراهایی که خواهد داشت همکلاسی های خود را با این تغییرات جهانی آشنا نمایند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینکه گام اول رویداد نوجهان در تهران برگزار می گردد گفت: فراوری محتوا در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت تا بتوانیم آحاد دانش آموزان را مخاطب خود قرار دهیم. طبیعی است که سوالاتی در فکر دانش آموزان ایجاد می گردد و ما باید بتوانیم سوالات فکر آنان را پاسخ دهیم که این پاسخگویی نیازمند اشراف کامل ما به موضوعات سیاسی و تاریخی منطقه و نظام بین الملل است.

تاریخی با تاکید بر اینکه مسئله ما پرداخت به موضوع مقاومت و ایستادگی است گفت: از کشورهای مقاومت اساتیدی را دعوت کردیم تا در این همایش شرکت نمایند و ابعاد محور مقاومت را توضیح دهند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی گفت: از سال گذشته تا به امروز به نظر می رسد تغییرات محتوای کتب درسی منطبق با انتظارات و خواسته های دانش آموزان بوده است. نقد کتب درسی یکی از نقاط عطف سال گذشته بود. رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتب درسی نکات بچه ها را شنیدند. سازمان نیز عزم جدی در تغییر محتوا داشت بنابراین در کتاب تاریخ تغییراتی صورت گرفت. البته تیم های تدوین کتب درسی برای بعضی از نقدها پاسخ داشتند اما در نهایت از سال گذشته اعمال تغییرات قابل قبول بوده است.

او تاکید نمود: حضور رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتب درسی و مسولان سازمان سنجش در برنامه های سال گذشته نیز اهمیت بیان نکات دانش آموزان را نشان می دهد. سال جاری هم همین روال ادامه دارد و سال جاری روی کنکور هم حرف زده می گردد. شکل نو کنکور هم مورد نقادی در این دوره است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 26530

به "کتب درسی در کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان نقد می گردد، برگزاری ویژه برنامه نو دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتب درسی در کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان نقد می گردد، برگزاری ویژه برنامه نو دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید