خبرنگاران 38 طرح عمرانی و مالی در سقز و دیواندره افتتاح و کلنگ زنی شد

به گزارش طفره، سنندج - خبرنگاران - همزمان با هفته دولت 38 طرح عمرانی،خدماتی، اموزشی و کشاورزی با اعتبار بالغ بر 280 میلیارد ریال در شهرستان های سقز و دیواندره کلنگ زنی و افتتاح شد.

خبرنگاران 38 طرح عمرانی و مالی در سقز و دیواندره افتتاح و کلنگ زنی شد

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، فرماندار دیواندره روز سه شنبه در بهره برداری از 35 طرح این شهرستان که با حور حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان برگزار گردید گفت: برای اجرای این تعداد طرح عمرانی،خدماتی، اموزشی و کشاورزی 277 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

جمال ارشدی گفت : این طرح ها شامل : افتتاح فاز سه خیابان 20متری که 10 شهرک را به هم وصل می نماید و خرید سه دستگاه خودرو سبک و سنگین، تجهیز و نواوری کارخانه آسفالت با اعتبار 81ملیارد و 700 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی به افتتاح و کلنگ زنی پروژهای اموزشی اشاره نمود و اضافه نمود : این طرح ها، شامل افتتاح دبستان های یک کلاسه روستای تازه آباد قاضی علی از توابع بخش سارال و دبستان یک کلاسه روستای شجاع آباد از توابع بخش کرفتو، دبستان دو کلاسه روستای آبباره از توابع بخش مرکزی، احداث 6 باب فضای تجاری و کلنگ زنی مدرسه 6 کلاسه شهرک شهدا با اعتبار بالغ بر 30 میلیارد ریال است.

در ادامه 6 پروژه راه روستایی با اعتبار 66میلیاردو 500 میلیون ریال که شامل، پل باکسی روستایی وزیر به طول 60متر، روکش اسفالت راه روستایی بوده که در دولت تدبیر و امید 144 کیلومتر راه روستایی در شهرستان دیواندره به بهره برداری رسید.

پروژهای دیگر شامل 17 پروژه دهیاری بخش مرکزی با اعتبار 13میلیاردو 485میلیون ریال و افتتاح 3طرح هادی روستایی یوزباشکندی، زاغه سفلی، وروستایی وزیر با اعتبار 9میلیاردو 750میلیون ریال به نمادین در روستایی وزیر به بهره برداری رسید.

سیلوی تعاونی روستایی وزیر، دومین سیلوی شبکه تعاونی روستایی کشور است که با ظرفیت ذخیره سازی 20 هزار تن گندم امروز افتتاح شد. برای احداث این سیلو 75 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت تعاونی، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و تسهیلات بانک کشاورزی هزینه شده است.

2 طرح مخابراتی و یک واحد مسکن محرومان در سقز افتتاح شد

رییس اداره مخابرات سقز نیز در افتتاح این طرح ها، گفت: این دو طرح مخابراتی (سایت B.T.S) در راستای ارتقای دسترسی شهروندان به اینترنت، با تکنولوژی 4G در شهر سنته و سقز راه اندازی و 3 میلیارد تومان هزینه شده است.

حسام الدین هادی با تشریح اقدامات پنجاه ساله مخابرات شهرستان سقز اضافه نمود: تغییر تکنولوژی سایتهای BTS روستاهای قلعه کهنه، محمود آباد، کمنتو، سرا و بنفشه به 3G و 4G اجرا شده است.

وی اضافه نمود: همچنین بهینه سازی و برطرف خرابی قطعی ارتباط مشترکان و تبدیل به مراکز مستقل روستاهای آلیار و قلعه گاه گودرز با نصب DSLAM بر بستر سافت سوئیچ با امکان واگذاری اینترنت تلفن ثابت از دیگر برنامه های این اداره در امسال بوده است.

هادی افزود: دایری 720 مشترک جدید تلفن ثابت و 1900 مورد اینترنت تلفن ثابت(ADSL خانگی) از دیگر اقدام های اخیر مخابرات سقز بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سقز هم در مراسم بهره برداری خانه محرومان در روستای مولان آباد اطلاع داد و گفت: این نهاد 15 میلیون تومان تسهیلات و 13 و نیم میلیون تومان یاری بلاعوض به متقاضی واگذار نموده و متقاضی هم 40 میلیون تومان برای ساخت مسکن هزینه نموده است.

غفور عبداللهی گفت: به مناسبت هفته دولت همچنین طرحهای وام خودکفایی که از سوی این نهاد500 میلیون تومان تسهیلات دریافت نموده اند، به بهره برداری رسید.

جمیل دستواره، مدیر بنیاد مسکن سقز هم گفت: این نهاد 8 میلیون تومان به متقاضی یاری بلاعوض و 40 میلیون تومان تسهیلات به وی واگذار نموده است.

همچنین امروز، 25 طرح برق رسانی روستایی و شهری در این شهرستان افتتاح شد.

بهره برداری از مسکن محرومان و همزمان دیگر طرح های کمیته امداد امام خمینی(ره) روستایمولان آباد، افتتاح طرح های گاز رسانی همزمان روستاهای درویان علیا، شیلان آباد و کارخانه آسفالت و شروع بکار شهرداری سنته، از دیگر برنامه های هفته دولت در شهرستان سقز بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9849

به "خبرنگاران 38 طرح عمرانی و مالی در سقز و دیواندره افتتاح و کلنگ زنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 38 طرح عمرانی و مالی در سقز و دیواندره افتتاح و کلنگ زنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید