خبرنگاران یک میلیون نهال در تبریز کاشته می گردد

به گزارش طفره، تبریز - خبرنگاران - قائم مقام شهردار تبریز گفت: عملیات کاشت یک میلیون نهال و درختچه در مناطق دهگانه این شهر از اردیبهشت شروع می گردد.

خبرنگاران یک میلیون نهال در تبریز کاشته می گردد

رسول موسایی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: تمهیدات لازم مانند جانمایی، آنالیز گونه های مناسب و آزمایش آب و خاک به منظور کاشت نهال در مناطق دهگانه اجرا شده است و با کاشت این نهال ها سرانه فضای سبز شهری تبریز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه آنالیز ها و کار کارشناسی این طرح توسط سازمان سیما و منظر شهرداری اجرا شده است، گفت: بر این اساس به مناطق 10گانه ابلاغ شده که هر منطقه از کدام گونه نهال و به چه میزان تهیه کند و گونه های مساعد هر محدوده و منطقه تعیین شده و در اختیار مناطق دهگانه قرار گرفته است.

قائم مقام شهردار تبریز از ارایه طرح های تشویقی مدیریت شهری برای افزایش مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز اطلاع داد و گفت: بر اساس آنها شهروندان علاقه مند می توانند با ثبت نام در سایت سازمان سیما منظر شهرداری و اخذ شناسنامه درختان به نام خود، عهده دار نگهداری و رسیدگی به نهال های کاشته شده باشند.

موسایی، ادامه داد: این طرح علاوه بر جلب مشارکت مردم در نگهداری فضای سبز موجب افزایش روحیه همدلی و وحدت بین همشهریان در حوزه فضای سبز شهری و ایجاد حساسیت و تعصب آنان نسبت به محیط زیست می گردد.

وی دومین سیاست مدیریت شهری در حوزه فضای سبز شهری را کاشت درختچه های زینتی اعلام و یادآوری کرد: حدود 500 هزار نهال از طرح کاشت یک میلیون نهال مربوط به کاشت درختچه های زینتی است که در صورت رشد آنها در سال های آینده می توانند جایگزین گلکاری ها در سطح شهر شده و منظره ای زیبا و دائمی پدید آورند.

قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه بخشی از طرح یک میلیون نهال مربوط به درختان مثمر است که با توجه به شرایط آب و خاک در سطح مناطق دهگانه کاشت می گردد، گفت: اگرچه نگهداری از درختان مثمر سخت تر از دیگر درختان است ولی شکوفه های بهاری این درختان و میوه هایی که در فصول سال می دهند زیبایی مناطق را افزایش می دهد.

موسایی، با اشاره به گل کاری های سطح شهر در راستای ایجاد فضایی شاداب و نشاط آور برای شهروندان، اضافه نمود: با وجود شیوع ویروس کرونا و رعایت قرنطینه خانگی از سوی شهروندان، شهرداری تبریز و مجموعه تلاشگران آن در خدمات شهری و سازمان سیما و منظر با گل کاری های حجیم، نشاط و شادی را به شهر آوردند.

کلانشهر 1.9 میلیون نفری تبریز دارای 10 منطقه شهرداری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8687

به "خبرنگاران یک میلیون نهال در تبریز کاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک میلیون نهال در تبریز کاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید