خبرنگاران شبکه بهداشت مهاباد نسبت به استفاده از الکل های صنعتی هشدار داد

به گزارش طفره، مهاباد- خبرنگاران- مدیر بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: شهروندان از الکل های صنعتی که توسط بعضی داروخانه و مراکز فروش برای ضدغفونی کردن سطوح و اشیا به مردم عرضه می گردد به هیچ عنوان استفاده نکنند.

خبرنگاران شبکه بهداشت مهاباد نسبت به استفاده از الکل های صنعتی هشدار داد

قاسم امینی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: استفاده کردن از الکل های صنعتی (الکل متانول) برای ضدعفونی کردن سطوح، اماکن و واحدهای صنفی برای مقابله با ویروس کرونا، خطرناک بوده و سلامتی شهروندان را تهدید می نماید.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی و لزوم پیشگیری و مقابله جدی با ویروس کرونا، بعضی از شهروندان اقدام به تهیه الکل های مختلف از جمله الکل صنعتی می نمایند که می تواند مسمومیت شدیدی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه گزارش هایی درخصوص فروش این نوع الکل در قالب موادضدعفونی نماینده در سطح شهر از جمله شماری از داروخانه ها دریافت شده است، افزود: بازرسان بهداشت محیط در صورت مشاهده اینگونه موارد و یا دریافت گزارش از طرف مردم، موضوع را پیگیری و با خاطیان برخورد قانونی خواهد نمود.

مدیر بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: استفاده از الکل صنعتی (الکل متانول) با توجه به خاصیت نامناسب آن، برای بدن تاثیر سویی بر روی پوست دست ها گذاشته و این الکل به وسیله پوست جذب بدن شده و سیستم تنفسی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

امینی اعلام کرد: هم اکنون 2 واحد فراوریی با دریافت مجوز رسمی از اداره صنعت، معدن و تجارت اقدام به فراوری محلول ضدعفونی نماینده نموده اند که با اطلاع رسانی قبلی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا ننمایند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس ننمایند.

طبق آخرین آمار، 2 هزار و 922 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، 92 نفر جان خود را از دست داده اند؛ 150 نفر در آذربایجان غربی مشکوک به کرونا هستند که از این تعداد آزمایش هفت نفر مثبت اعلام شده و چهار نفر آنان با بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7936

به "خبرنگاران شبکه بهداشت مهاباد نسبت به استفاده از الکل های صنعتی هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شبکه بهداشت مهاباد نسبت به استفاده از الکل های صنعتی هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید