فراوری انبوه شفت فایبر کربنی برای خطوط انتقال گاز در کشور

به گزارش طفره، محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی پیروز به فراوری شفت فایبرکربنی مورد احتیاج پالایشگاه ها و شرکت های فولادی شدند که به گفته این مهندسان این محصول در خطوط انتقال گاز و مایع فشار بالا با هدف کاهش وزن و افزایش مقاومت بیشتر آن مورد استفاده قرار می گیرد.

فراوری انبوه شفت فایبر کربنی برای خطوط انتقال گاز در کشور

به گزارش خبرنگاران روش معمول برای ساخت شفت های با کاربرد در خطوط انتقال گاز و مایع فشار بالا، مخازن ذخیره سازی و مخازن تحت فشار، استفاده از آلیاژهای فلزی از جمله فولادهای زنگ نزن و لوله هایی با خاصیت داکتیل است. از جمله چالش های اساسی در این بخش خوردگی و کاهش طول عمر بر اثر عوامل محیطی است.

به منظور برطرف این چالش ها یکی از شرکت های دانش بنیان با استفاده از فایبر کربن در فراوری شفت، پیروز شد ضمن کاهش وزن و افزایش مقاومت بیشتر آن، مصرف انرژی را نیز پایین آورد و موجب حذف روش های تعمیر و نگهداری این شفت ها گردد.

شفت های فایبر کربنی مزایای بسیاری از جمله ایمنی بالا، عدم احتیاج به جوشکاری، وزن پایین، مقاومت بسیار بالا، سهولت در نصب، طول عمر بالا و هزینه تمام شده پایین تر دارند. شفت های فایبر کربنی در برج های خنک کننده در موتورهای گیربکس برای انتقال انرژی در شرکت های فولاد، نیروگاه، پالایشگاه و پتروشیمی و به طور کلی هر مجتمع دارای برج خنک کننده کاربرد دارند.

ماریا اکبری نژاد، از محققان این طرح رسیدن به صندلی سرآمد و خوشنام در فراوری شفت های فایبرکربن را از اهداف این شرکت نام برد و گفت: بر این اساس محصولات و خدمات ما با قیمت رقابتی، کیفیت مطلوب و در حداقل زمان ممکن ارائه می گردد. همچنین این شرکت میخواهد با استفاده از نوآوری و فناوری های نوین و سیستم های عملیاتی کارا به منظور ایجاد ارزش افزوده و کسب مزیت رقابتی پایدار در سطح جهانی، توانمندی های بازاریابی خود را به سطح بین المللی برساند.

اکبری نژاد وارد کردن مواد اولیه از الیاف کربنی به دلیل تحریم ها علیه ایران را از چالش های این طرح دانست و یادآور شد: این امر موجب هزینه بر شدن فراوری این محصول شده است.

به گفته وی مرحله فراوری انبوه این محصول با حمایت تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1547

به "فراوری انبوه شفت فایبر کربنی برای خطوط انتقال گاز در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری انبوه شفت فایبر کربنی برای خطوط انتقال گاز در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید