توسعه ظرفیت مدارس غیردولتی با ایجاد خلاقیت

به گزارش طفره، وزیر آموزش و پرورش گفت: باید بتوانیم با ایجاد خلاقیت بر توسعه ظرفیت مدارس غیردولتی بیفزاییم.

توسعه ظرفیت مدارس غیردولتی با ایجاد خلاقیت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی طفره، محسن حاجی میرزایی در هشتادمین جلسه شورای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی مدارس غیردولتی که با حضور اعضا در ساختمان شهید رجایی و همچنین حضور روسای استانی شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی استان ها به عنوان مدعو به وسیله ویدئو کنفرانس، برگزار گردید، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر علیه السلام و تشکر از کوشش ها و همکاری های مدارس غیردولتی گفت: هر ساختاری هنگامی که از دیگر بخشها تفکیک می گردد، باید مأموریت متمایز و ویژهای داشته باشد اما در زمینه چیستی و تمایز مأموریت مدارس غیردولتی کم کار نموده ایم.

وزیر آموزش و پرورش بر تفکیک مدیریت و نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی تأکید و توضیح داد: باید آنالیز کنیم تفاوتی که در مأموریت مدارس غیردولتی وجود دارد در عرصه آموزش و پروش چه تأثیر و جایگاهی دارد.

وی با اشاره به مساعدت و همراهی مدارس غیردولتی در آموزش دانش آموزان گفت: باید قدردان این یاری ها باشیم اما خود مؤسسین باید از این نوع مدارس مراقبت و مسائلشان را برطرف نمایند.

وزیر آموزش و پرورش، حمایت، راهنمایی و نظارت را سه سیاست اصلی آموزش و پرورش در قبال مدارس غیردولتی برشمرد و اضافه نمود: در شرایط کرونا کوشش کردیم مدارس غیردولتی آسیب نبیند، اما قطعاً تنها به وسیله این سیاست ها نمی توان همه آسیب های این مدارس را برطرف کرد، البته همیشه پیگیر برطرف مسائل مدارس غیردولتی به ویژه در ایام کرونا هستیم.

وی با اشاره به اینکه کرونا به همه کسب و کارها در سراسر جهان آسیب رسانده است، اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا فقط مدارس و مراکز غیر دولتی آسیب ندیدند بلکه سایر بخش ها نیز متضرر شدند، بنابراین اگر قرار باشد هر قسمتی برای جبران خسارت، آسیب هایش را به قسمت دیگری منتقل کند، نتیجه ای نخواهد داشت.

حاجی میرزایی اظهار کرد: در این شرایط اگر مدارس غیردولتی نتوانند مخاطبانشان را حفظ یا افزایش دهند، کوتاهی نموده اند. درصورتیکه همان میزان مخاطب را حفظ نمایند کاری از پیش نبرده اند؛ لذا هنر این است که بحران ایجاد شده را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان بعضی راهکارهای مدیریتی که در شرایط بحران های مالی ارائه می گردد، اظهار کرد: اگر مرکزی بتواند هزینه هایش را کاهش و ظرفیت هایش را افزایش دهد و فرصت بدهد تا افراد بیشتری در این مراکز حضور یابند قطعاً در جهت حیات خود پیروز می گردد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در زیست بوم جدید، باید کاربران را افزایش و هزینه ها را کاهش داد، گفت: لذا باید بتوانیم با ایجاد خلاقیت بر توسعه ظرفیت مدارس غیردولتی بیفزاییم. زیست بوم جدید یک ظرفیت برای توسعه عدالت آموزشی است بدین معنی که دانش آموز در دورترین نقطه کشور می تواند از آموزش های یک معلم مجرب در جای دیگری از کشور، برخوردار گردد.

وزیر آموزش وپرورش گفت: در شرایط کنونی نباید در زیست بوم قدیم همچنان باقی ماند و ظرفیت های جدید را نادیده گرفت بنابراین باید از شرایط قبل یک گام روبه جلو حرکت کنیم.

شایان ذکر است؛ دراین جلسه اعضای شورای برنامه ریزی، سیاست گذاری و نظارت مرکزی موضوعاتی را مطرح و مورد تأکید قراردادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10104

به "توسعه ظرفیت مدارس غیردولتی با ایجاد خلاقیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه ظرفیت مدارس غیردولتی با ایجاد خلاقیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید