بودجه 300 میلیون دلاری آمریکا برای مقابله با طرح یک کمربند-یک جاده چین

به گزارش طفره، رادیو بین المللی چین از اختصاص سالانه 300 میلیون دلار از سوی آمریکا با هدف سیاه نمایی علیه چین و تخریب طرح یک کمربند - یک جاده اطلاع داد.

بودجه 300 میلیون دلاری آمریکا برای مقابله با طرح یک کمربند-یک جاده چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این رسانه چینی روز سه شنبه نوشت: اختصاص این بودجه به وسیله تصویب لایحه رقابت راهبردی 2021 در شورای روابط خارجی سنای آمریکا با موضوع رویارویی با چین در زمینه های راهبردی، مالی و دیپلماتیک اجرا شده است.

گزارش می افزاید: در این طرح به روشنی قید شده است که آمریکا درصدد است از سال 2022 تا 2026 سالانه با اختصاص 300 میلیون دلار بودجه، از نفوذ دنیای چین جلوگیری کند.

در این لایحه آمده که بخشی از این بودجه در اختیار رسانه های مستقل و گروه های ثالث قرار داده خواهد شد تا به انتشار اطلاعات منفی در خصوص طرح یک کمربند - یک جاده بپردازند.

شی جین پینگ رییس جمهوری چین سال 2013 میلادی در جریان ملاقات خود از قزاقستان و اندونزی، به ترتیب پیشنهاد ساخت کمربند مالی جاده ابریشم و ساخت راه ابریشم دریایی در قرن بیست و یکم را مطرح نمود که این طرح در نهایت با عنوان یک کمربند - یک جاده به دنیا معرفی گردید.

این پروژه در ابتدا با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد دلار توسط چین شروع شد و تا به امروز افزون بر 150 کشور، منطقه و سازمان بین المللی موافقت نامه همکاری با چین در خصوص این طرح امضا نموده اند.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، در تماس تلفنی انتها ماه گذشته خود با بوریس جانسون تاکید نموده بود که آمریکا و همپیمانانش باید برای مقابله با طرح یک کمربند - یک جاده چین یک طرح توسعه زیرساختی با موضوع کشورهای دموکراتیک ارائه نمایند.

در همین حال، استرالیا نیز چند روز پیش توافقنامه همکاری کمربند و جاده بین ایالت ویکتوریای آن کشور و چین را لغو کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 14140

به "بودجه 300 میلیون دلاری آمریکا برای مقابله با طرح یک کمربند-یک جاده چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه 300 میلیون دلاری آمریکا برای مقابله با طرح یک کمربند-یک جاده چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید