آنالیز نفتکش صافر در سواحل الحدیده از سوی کارشناسان سازمان ملل

به گزارش طفره، خبرنگاران : سازمان ملل متحد مدعی شد جنبش انصار الله یمن با اعزام کارشناس برای آنالیز شرایط نفتکش صافر موافقت نموده است.

آنالیز نفتکش صافر در سواحل الحدیده از سوی کارشناسان سازمان ملل

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، الجزیره بیان کرد، سازمان ملل مدعی شد نامه ای رسمی از جنبش انصار الله یمن در مورد موافقت با پیشنهاد اعزام کارشناسان برای ارزیابی وضع نفتکش صافر در سواحل الحدیده دریافت نموده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل این اقدام را گامی مهم توصیف کرد و هدف از اعزام کارشناسان را ارزیابی شرایط نفتکش صافر و اجرای محافظت های اولیه و ارائه دستورات و فرمول ها برای اقدامات مورد احتیاج و انجام اقدامات مطلوب جهت خنثی سازی خطرات نشت کردن نفت در سواحل مطرح نمود.

سازمان های بین المللی خواهان تخلیه نفت موجود در انبار های این نفتکش شده اند تا از نشت احتمالی نفت و وقوع بزرگترین فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ جلوگیری به عمل آید.

نفتکش صافر به گفته وزارت نفت یمن حامل یک میلیون و 287 هزار بشکه نفت خام مأرب است که از سال 2016 تا به امروز از سوی عربستان سعودی در 4.8 مایلی بندر رأس عیسی در استان الحدیده متوقف شده است.

وزیر شیلات یمن هشدار داد در صورت انفجار نفتکش صافر بسیاری از کشور های موجود در سواحل دریای سرخ و خلیج عدن و صد ها هزار خانواده که حرفه آن ها صیادی است، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

گفته شده حدود 121 جزیره و 650 نوع ماهی در این محدوده دریایی وجود دارد و انفجار این نفتکش باعث از بین رفتن تمامی آن ها می گردد.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن از مدت ها قبل ضمن محکوم کردن ممانعت از فروش نفت از سوی متجاوزان اعلام نموده بود که مسئولیت هرگونه نشتی انبار نفتی شناور شرکت صافر بر عهده سازمان ملل و کشور های متجاوز است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 11821

به "آنالیز نفتکش صافر در سواحل الحدیده از سوی کارشناسان سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز نفتکش صافر در سواحل الحدیده از سوی کارشناسان سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید