تور چین ارزان: افزایش صادرات نفت ایران به چین در ماه اکتبر

به گزارش طفره، طبق اعلام رویترز ایران در ماه آگوست 660 هزار بشکه نفت در روز به چین صادر نموده و این رقم در ده ماه نخست 2021 به روزانه 562 هزار بشکه در روز رسیده است.

تور چین ارزان: افزایش صادرات نفت ایران به چین در ماه اکتبر

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرنگاران، رویترز به نقل از تاجران و شرکت های رهیابی کشتی ها نوشت: واردات نفت چین از ایران به طور میانه در 3 ماه گذشته بیش از نیم میلیون بشکه در روز بوده است، زیرا دریافت نفت مقرون به صرفه، از خطرات دور زدن تحریم ها برای خریداران مهم تر است.

باوجود تحریم ها، خرید نفت ایران از سوی چین امسال ادامه پیدا نموده است. تحریم هایی که اگر اجرا گردد، واشنگتن دسترسی کسانی که آنها را نقض نموده اند به اقتصاد آمریکا قطع می نماید.

به گفته تاجران و منابع رهیابی کشتی ها، پس از اینکه واردات نفت چین از ایران در ماه های ژوئن و جولای نسبت به رکورد ماه می، کاهش چشمگیری پیدا کرد، پالایشگاه های مستقل چین دوباره از نفت مقرون به صرفه ایران استقبال کردند، زیرا پکن، سهمیه های تازه واردات اعلام نموده است.

اما لی، تحلیلگر بازار گفت: تخفیف های شدید نفت ایران و سهمیه های تازه اعلامی از سوی دولت چین، تقاضا از سوی پالایشگاه های مستقل چین را افزایش داده است.

وی اضافه نمود حاشیه سود بالای پالایش در چین نیز از دلایل افزایش بود.

به نوشته این گزارش، ارزش محموله های نفتی ایران اکنون به 1.3 میلیارد دلار در ماه می رسد و بخش اعظمی از آن به چین فروخته می گردد.

ایران در ماه آگوست 660 هزار بشکه در روز و در ماه سپتامبر 545 هزار بشکه در روز نفت به چین ارسال نموده است. این رقم در ماه اکتبر به 470 هزار بشکه در روز افت کرد.

از این رو، میانه صادرات نفت ایران در سه ماه به 560 هزار بشکه در روز رسیده است که از بازه ژوئن تا جولای که برابر روزانه 478 هزار بشکه بود، بیشتر است.

صادرات نفت ایران در ماه می به 730 هزار بشکه در روز رسیده بود. میانه صادرات ایران تا انتها ماه اکتبر در امسال به 562 هزار بشکه در روز رسیده است.

به گفته تاجران، نفت خام ایران که حدود 6 درصد از واردات نفت خام چین را به خود اختصاص می دهد، در حال حاضر به عنوان نفت عمان، امارات متحده عربی و مالزی به چین صادر می گردد و از برزیل و غرب آفریقا خارج می گردد.

رویترز به نقل از تاجران نوشت، نفت ایران با 4 الی 5 دلار تخفیف نسبت به قیمت نفت برنت برای تحویل و حدود 6 تا 7 دلار کمتر نسبت به نفت معیار خاورمیانه یعنی عمان فروخته می گردد.

وزارت خانه چین بدون اشاره به جزئیات محموله ها به رویترز گفته است روابط تجاری عادی میان چین و ایران باید مورد احترام باشد.

این وزارتخانه اعلام نمود، چین از آمریکا می خواهد که تحریم های یک جانبه غیرقانونی را در اسرع وقت لغو کند.

یک مقام ارشد آمریکایی در ماه سپتامبر به رویترز گفته بود واشنگتن از خرید نفت چین از ایران مطلع است و دیپلماسی را به عنوان مسیری موثرتر برای رسیدگی به نگرانی های ما انتخاب نموده است.

ارسال محموله های نفت ایران به چین در ماه های ژوئن و جولای کاهش یافت، به دلیل محدود شدن معاملات نامنظم تجاری و توقف مجوزهای واردات پالایشگاه های مستقل کاهش یافت.

به گفته ورتکسا مدیر بازرگانی مستقر در چین، در فاصله زمانی بین ژوئن و سپتامبر، حدود 7 میلیون بشکه نفت به مخازن تضمینی منتقل شد تا سهمیه ماه اکتبر پکن منتشر گردد.

این بشکه های نفت در نهایت در ماه اکتبر به استان شاندونگ، مرکز مستقل پالایش چین، انتقال یافتند.

انتهای پیغام/ب

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 17166

به "تور چین ارزان: افزایش صادرات نفت ایران به چین در ماه اکتبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: افزایش صادرات نفت ایران به چین در ماه اکتبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید