اجرای کامل سامانه فروش آرد در کشور

به گزارش طفره، مدیرکل هماهنگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران، از اجرای کامل سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور (سیما) اطلاع داد.

اجرای کامل سامانه فروش آرد در کشور

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، محمد حسین جلالی از اجرای کامل سامانه فروش آرد در کشور اطلاع داد و گفت: پس از بیست و پنجم دیماه، همه عملیات فروش آرد کشور در سراسر کشور به وسیله سامانه یاد شده انجام خواهد شد که این سامانه قادر است مراحل فروش و توزیع و حمل آرد را رصد و از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری کند.

وی اضافه نمود: سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور پس از آسیب شناسی در حوزه فروش و توزیع، کوشش ها و پیگیری های یک سال و نیم در اول سال ِجاری آماده سازی شد و از 8 مهر ماه به صورت پایلوت در چند استان اجرا شد.

جلالی اضافه نمود: این سامانه با هدف نظارت بر توزیع و جلوگیری از خروج آن از شبکه در دو بخش یک بخش نظارت حمل آرد از کارخانه تا نانوایی و بخش دوم سامانه فروش بدون نظارت بر حمل آرد به طور آزمایشی راه اندازی شد.

وی گفت: این سامانه ابتدا در آذربایجان غربی به صورت پایلوت راه اندازی شد و نتایج موثری از آن حاصل شد. سپس در کل آذربایجان و استان سمنان نیز پایلوت اجرا شد.

مدیر کل هماهنگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه نمود: پس از اجرای پایلوت سامانه سیما در این 2 استان، (سهیمه آرد) 11 استان در سامانه بارگذاری شد و از 25 دی ماهسهمیه تمام استان ها بارگذاری شد تا از 25 تا 28 دی نانوایان بتوانند آرد مورد نظر خود را خریداری نمایند.

جلالی گفت: با کوشش نیرو های متخصص این اداره کل تمامی اطلاعات از سامانه اولیه فروش آرد به سامانه نو منتقل شد و با فعال شدن کامل سامانه (سیما) سامانه قدیمی غیر فعال شده است

وی ادامه داد: در هفته نخست فروش آرد با سامانه سیما که از 25 دیماه تا اول بهمن ماه ثبت شده است حمل اندازه 130 هزار تن از آرد نوع یک (665 تومان) و 69 هزار تن آرد نوع 2 از (900 تومان) که در مجموع 199 هزار تن است ثبت شده است که میانه فروش روزانه 28 هزار تن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 18688

به "اجرای کامل سامانه فروش آرد در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای کامل سامانه فروش آرد در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید