اتحادیه اروپا: هر کاری بتوانیم برای حفظ برجام انجام می دهیم

به گزارش طفره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که تمام کوشش خود را برای حفظ توافق هسته ای موسوم به برجام انجام خواهد داد.

اتحادیه اروپا: هر کاری بتوانیم برای حفظ برجام انجام می دهیم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ارزان به ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر رسانه ای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای با اشاره به سفر اخیر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه به تهران، به نقل از این مقام ارشد اروپایی مدعی شد که اتحادیه اروپا از هیچ تلاشی برای حفظ برجام فروگذار نخواهد کرد.

در این بیانیه با اشاره به ملاقاتهای جوزپ بورل با مقامات ارشد ایرانی و موضوعات مطرح شده در این ملاقاتها که مشخصاً حول محور برجام بوده، آمده است: وی [بورل] بر ضرورت اجرای کامل برجام توسط همه طرف ها تأکید نموده و گفته است که به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، مصمم است که هر کاری بتواند برای حفظ برجام که یک توافق کلیدی برای امنیت منطقه و دنیا است انجام دهد.

دفتر رسانه ای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه به نقل از جوزپ بورل می افزاید: ما به همکاری با همه طرف های برجام برای حصول پیشرفت ادامه می دهیم و از ایران انتظار داریم که به اجرای کامل تعهدات هسته ای خود بازگردد. البته ایران باید بتواند که از مزایای مالی برطرف تحریم ها بهره مند گردد. آژانس بین المللی انرژی اتمی نقش مهمی در نظارت بر اجرای تعهدات هسته ای ایران دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در تهران با رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ملاقات و با آنها در مورد آخرین تحولات مرتبط با برجام مصاحبه کرد.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 6958

به "اتحادیه اروپا: هر کاری بتوانیم برای حفظ برجام انجام می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: هر کاری بتوانیم برای حفظ برجام انجام می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید