گلوبال تایمز: پامپئو بیشتر از آنکه به همه گیری کرونا توجه کند به دنبال مهار چین است

به گزارش طفره، گلوبال تایمز از رسانه های دولتی چین نوشت: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در مبارزه جهانی با ویروس کرونا در نقش یک گناهکار ظاهر شده است.

گلوبال تایمز: پامپئو بیشتر از آنکه به همه گیری کرونا توجه کند به دنبال مهار چین است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گلوبال تایمز روز آدینه در مطلبی خشم آلود نسبت به وزیر خارجه آمریکا و بعضی از سیاستمداران آن کشور آورده است: ذهنیت جنگ سرد اولین گناه آنها است که اجازه نمی دهند در مبارزه با کرونا آنطور که باید موفقیت بدست بیاید.

رسانه چینی خاطر نشان کرد سیاستمدارانی نظیر وزیر خارجه آمریکا که مثل یک چوگان باز رفتار می نمایند و از واقعیات گریزان هستند بجای رهیافت همکاری به دنبال مشکل سازی بوده اند.

این گزارش تاکید می نماید: اینکه آنها کوشش می نمایند تا چین را در شیوع ویروس کرونا یک مقصر جلوه دهند یاریی به آنها که حالا بشدت درگیر شیوع کرونا شده اند، نمی نماید.

گلوبال تایمز از ذهنیت جنگ سرد وزیر خارجه آمریکا و اظهارات او در گروه جی هفت درباره خطرناک بودن حزب حاکم کمونیست چین برای جهان ابراز خشم و نگرانی نموده و آورده است: بهتر است بدانیم دیگر کشورها به قضاوت نشسته اند و کم کاری های دولت آمریکا را در مبارزه با شیوع کرونا شاهد بوده اند.

روزنامه ادامه داد: در حالی که ما در نخستین روزهای شیوع بیماری در شهر ووهان در مرکز چین درهای شهر را بستیم و قرنطینه را آغاز کردیم با گذشت چندین هفته از شیوع کرونا در آمریکا آن کشور هنوز هم از شفافیت کافی برخوردار نیست و تا مدتی طولانی کسی نمی دانست شرایط شیوع بیماری در کشور چگونه است.

گزارش نشریه چینی از وزیر خارجه آمریکا هم سوال می نماید که واشنگتن بجای این همه انتقاد به عنوان رهبر کشورهای غربی، چه یاریی به آنها نموده است.

گلوبال تایمز خواهان آن شده است اطلاعاتی درباره یاری های آمریکا به دیگر کشورهای غربی بخصوص اسپانیا و ایتالیا منتشر گردد و اینکه آمریکا چطور و چه یاری هایی به آنها داشته است.

گلوبال تایمز اضافه نمود: سیاستمدارانی نظیر وزیر خارجه آمریکا با حقه های شیطانی خود می خواهند با هدف قرار دادن چین و انتقاد و حمله به این کشور، اذهان آمریکایی ها را از واقعیات منحرف نمایند واشنگتن بیش از آنکه همکار بین المللی باشد در نقش یک مشکل ساز ظاهرا شده است پامپئو بیشتر از آنکه به همه گیری کرونا توجه کند به دنبال مهار چین است که حالا از کرونا عاری شده و شاهد شیوع گسترده ویروس در آمریکا است.

به گزارش ایرنا، روزنامه در انتها توضیح داد که این جنگ لفظی دو کشور که حالا پامپئو با انتشار مطالب ضد چینی و تکیه به عبارت ویروس ووهان دوباره آن را تشدید نموده است به جایی نمی رسد و مانع همکاری دو کشور شده است سیاستمدارانی نظیر وزیر خارجه آمریکا به دنبال منافع سیاسی خود هستند و تاریخ هرگز نقش منفی کسانی مانند او را در جریان مبارزه جهانی با ویروس کرونا فراموش نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8292

به "گلوبال تایمز: پامپئو بیشتر از آنکه به همه گیری کرونا توجه کند به دنبال مهار چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلوبال تایمز: پامپئو بیشتر از آنکه به همه گیری کرونا توجه کند به دنبال مهار چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید