کسانی که مسافرت خارج از کشور بوده اند، تحت آزمایش امیکرون قرار می گیرند

به گزارش طفره، رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی کسانی که در 2 هفته گذشته مسافرت خارج از کشور داشتند تحت آزمایش امیکرون قرار می گیرند.

کسانی که مسافرت خارج از کشور بوده اند، تحت آزمایش امیکرون قرار می گیرند

به گزارش خبرنگاران از شهرکرد، سید راشد رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تمامی افرادی که در 2 هفته گذشته مسافرت خارج از کشور داشته اند، افراد دارای نقص ایمنی و تمامی افراد بستری در بخش های ای سی یو از نظر ابتلا به سویه امیکرون تحت آزمایش قرار می گیرند.

او اضافه نمود: بعلاوه در یک خانواده که تعدادی از افراد مبتلا به کرونا شده اند قطعا یک نفر برای آزمایش امیکرون مد نظر قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید

جزایری با اشاره به اینکه از اوایل هفته قبل سویه امیکرون در کشور تشخیص و به اثبات رسید افزود: ایران نودمین کشور دنیا است که این بیماری در آن تشخیص داده شد.

او، از ویژگی های خاص امیکرون در مقابل سویه های قبلی آلفا، بتا، دلتا و دلتا پلاس به سرعت بالای انتشار این سویه اشاره داشت و ادامه داد: به طور میانه سویه های قبلی برای انتشار و غالب شدن در یک کشور 100 روز، ولی این سویه کمتر از 20 روز و تقریبا حدود 18 روز به سویه غالب در کشور تبدیل می گردد.

جزایری گفت: از دیگر تفاوت های سویه تازه این است که اگر سویه های قبلی یک مورد در یک خانواده مبتلا می شد امکان مصون ماندن سایر اعضای خانواده وجود داشت، اما در این سویه تازه اگر یک مورد مبتلا وجود داشته باشد و حداقل 2 ساعت در تماس با سایر اعضای خانواده و جمعیت محدود باشد سایر افراد نیز کمتر از 3 روز مبتلا خواهند شد.

او با تاکید جدی بر ضرورت واکسیناسیون نوبت سوم در شرایط کنونی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت سن دریافت دز سوم را کاهش داده و تمام افراد 18 سال به بالا که 3 ماه از دریافت دز دوم واکسنشان می گذرد می توانند دز سوم، یادآور، پوستر و یا دز تقویتی و تکمیل نماینده را دریافت نمایند تا با سویه امیکرون مقابله نمایند.

جزایری افزود: حضور دانش آموزان، دانشجویان، کادر آموزشی و اداری و فعالیت آن ها در مراکز منوط به دریافت هر دو دز واکسن کرونا است.

او ادامه داد: برخلاف دستورالعمل های قبلی که به ارایه تست منفی کرونا هر دو هفته یکبار تاکید داشت، حتما از حضور دانش آموزان و دانشجویانی که هر دو دز واکسن کرونا دریافت نکرده اند در کلاس جلوگیری تا از سرعت انتشار این بیماری جلوگیری بعمل آید.

ف

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 19759

به "کسانی که مسافرت خارج از کشور بوده اند، تحت آزمایش امیکرون قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسانی که مسافرت خارج از کشور بوده اند، تحت آزمایش امیکرون قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید