کرونا هم نتوانست حمل کالای اساسی به خراسان رضوی را تعطیل کند

به گزارش طفره، شیوع ویروس کرونا اگرچه حمل ونقل جاده ای را در بخش جابه جایی مسافران بین شهری در دو ماه اخیر تا حد توقف کاهش داد، اما در بخش باربری و جابه جایی کالاها از بنادر خلیج فارس به خراسان رضوی به مدد رانندگان وظیفه شناس همچنان به کار خود ادامه داد.

کرونا هم نتوانست حمل کالای اساسی به خراسان رضوی را تعطیل کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در 2 ماه گذشته 14 میلیون تن کالای اساسی با مشارکت 130 هزار راننده کامیون از بنادر کشور حمل شده است.

طبق بررسی های انجام شده در فاصله زمانی اسفند 98 و فروردین 99 به میزان 64 میلیون تن بار، بیشتر در مقایسه با اسفند 97 و فروردین 98 جابه جا شده است، که این مسأله نشان می دهد اقتصاد ایران به ویژه در بخش حمل ونقل کالا در شرایط همه گیری ویروس کرونا کاملاً فعال بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی در این زمینه گفت: در مجموع 290 شرکت حمل ونقل داخلی کالا در استان با حدود 42 هزار راننده فعالیت دارند.

ابراهیم نصری اضافه کرد: در مجموع این شرکت ها 30 هزار دستگاه ناوگان در اختیار دارند که از امسال با وجود محدودیت های مختلف در بخش حمل و نقل، فعالیت بسیار خوبی در حوزه جابه جایی کالا به ویژه کالای اساسی از بندر چابهار به مقاصد مختلف در استان داشته اند.

مدیرکل حمل ونقل کالا در اداره کل راهداری خراسان رضوی نیز اضافه کرد: بخش نخست حمل کالای اساسی از چابهار به استان از 25 اسفند 98 تا 30 فروردین ماه 99با حمل 52 هزار تن کالا انجام شد.

محمدعلی خانی اضافه کرد: در این مدت 50 هزار تن گندم و 2هزار تن برنج به وسیله هزار و 950 دستگاه کامیون به مقاصد گوناگون استان ارسال شد که نشان دهنده فعالیت بسیار موثر شرکت های حمل ونقل در جابه جایی این حجم از کالای اساسی بوده است.

وی ادامه داد: بر خلاف زمین گیر شدن تردد ناوگان جاده ای حمل مسافر در مجموع حمل ونقل کالای داخلی در استان خراسان رضوی درفروردین ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال 98 تغییری نداشته است هرچند برخی محدودیت ها در خصوص کرونا وجود داشته و رانندگان ناوگان یاد شده فاصله گذاری اجتماعی را در فعالیت های خود رعایت کرده اند.

مدیرکل حمل ونقل کالا در اداره کل راهداری خراسان رضوی گفت: هرساله با توجه به تردد پرحجم نوروزی خودروها در جاده های کشور از 25 اسفند تا 13 فروردین محدودیت هایی برای تردد ناوگان حمل بار ایجاد می شد که امسال به دلیل کاهش سفرهای جاده ای این محدودیت ها نبود و این مساله به تردد روان تر کالا در راستا جاده های استان کمک کرد.

خانی اضافه کرد: اکنون پس از یک وقفه چند روزه، از روز جمعه پنجم اردیبهشت 99، بارگیری بخش دوم محموله کالای اساسی استان به حجم تقریبی 32 هزار تن کالا از بندر چابهار آغاز شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8847

به "کرونا هم نتوانست حمل کالای اساسی به خراسان رضوی را تعطیل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا هم نتوانست حمل کالای اساسی به خراسان رضوی را تعطیل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید