کرونای انگلیسی به عمان رسید

به گزارش طفره، وزیر بهداشت عمان گفت به احتمال زیاد 4 نفر در این کشور به نوع جدید ویروس کرونا بیشتر مبتلا شده اند.

کرونای انگلیسی به عمان رسید

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به نقل از اسپوتنیک، احمد بن محمد السعیدی وزیر بهداشت عمان، اعلام نمود که در پژوهش جدیدی که هم اکنون در این کشور در حال اجراست وجود 4 مورد از ابتلای به نسل جدید ویروس کرونا که از انگلیس آمده گزارش شده است.

او گفت: پژوهش درباره نقشه ژنتیکی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

وزیر بهداشت عمان اضافه نمود: هیچ نشانه ای از خطرناکتر بودن نسل جدید ویروس کرونا نبست به ویروس اصلی و مادر وجود ندارد و واکسن هایی که به زودی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت می تواند جوابگوی ایمنی بدن در برابر این ویروس باشد.

او اعلام نمود: ویروس ها به صورت کلی و ویروس کرونا به صورت خاص بسیار سریع جهش پیدا می نمایند و از زمانی که نقشه ژنتیکی این ویروس شناخته شد تا به امروز بیش از 4 هزار بار جهش داشته است.

السعیدی گفت: عمان به زودی 15 هزار و 600 دوز واکسن کرونا از روز پنج شنبه آینده دریافت خواهد نمود و تا ابتدای ژانویه حدود 28 هزار دوز واکسن برای در واکسیناسیون سراسری دریافت می نماید.

به گفته وزیر بهداشت عمان، این کشور از جمله نخستین کشور هایی بود که اتحادیه بین المللی واکسن ها پیوست و 10 درصد از واکسن مورد احتیاج خود را از این طریق رزرو کرد و واکسیناسیون را از روز یک شنبه هفته آینده با واکسن فایزر شروع خواهد نمود.

وزارت بهداشت عمان اعلام نمود که در مرحله نخست واکسیناسیون افرادی که بیماری های مزمن دارند یا کادر درمان هستند انجام می گردد سپس سایر مردم واکسن دریافت می نمایند.

سازمان دنیای بهداشت روز گذشته اعلام نمود که نسل جدید کرونا که در انگلیس شیوع پیدا نموده است، نگران نماینده نیست و پیدایش این مسئله بخشی از تحول و جهش این ویروس همه گیر است و تاثیری بر آمار قربانیان کرونا نداشته است.

در روز های اخیر نوع جدیدی از کرونا در انگلیس مشاهده شده که گفته می گردد سرعت شیوع آن ده ها برابر بیشتر از کرونای کنونی است.

در پی شیوع گسترده این نوع کرونا، بسیاری از کشور های دنیا تمام پرواز ها و رفت وآمد ها به کشور انگلیس را متوقف و ممنوع اعلام نمودند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 11777

به "کرونای انگلیسی به عمان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای انگلیسی به عمان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید