کتاب افتراح تعلیم ابتدایی یا تعلیم عالیه نقد می شود
به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران، هجدهمین مجموعه نشست های علم و جامعه از سوی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود. در این نشست کتاب افتراح تعلیم ابتدایی یا تعلیم عالیه نقد و بررسی خواهد شد.
در این کتاب پرسشی مهم و مشخص کننده در سال های 1304 و 1305 برای دست یافتن به پاسخی برای سیاستگذاری در نظام آموزشی ایران مطرح شده است.
این نشست دوشنبه 16 تیرماه ساعت 15 تا 17 با حضور قاسم زائری، ابراهیم توفیق و رضا ماحوزی به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.
کتاب اقتراح تعلیم ابتدایی یا تعلیم عالیه (مجله آینده 1305-1304) با بازنویسی قاسم زائری، عضو هیات علمی دانشگاه تهران به همت انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.
در بخشی از مقدمه ای که جبار رحمانی دبیر مجموعه تأملات صاحب نظران ایرانی در باب آموزش عالی بر این کتاب نوشته می خوانیم: مطالعه آموزش عالی در ایران نه تنها برای فهم این نهاد و سیاست گذاری های متناسب برای آن ضروری است، بلکه علم و دانشگاه مقولات کلیدی برای فهم تاریخ معاصر ایران نیز هستند. تجربه ایرانی از دانشگاه و علم در جهان جدید، یکی از موضوعات مناقشه برانگیز در فهم ایران مدرن است. مواجهه های اولیه ایرانیان با علم مدرن و نهادهای آموزش عالی در بطن خود بیانگر پیچیدگی ای است که نمی توان آن را به یک الگو و رویکرد مشخص فروکاست؛ اینکه چه کسانی و با چه درکی از علم و نهاد دانشگاه و در چه شرایطی آموزش عالی مدرن را در ایران تأسیس کردند و در عمل چه نسبتی بین این نهاد جدید با سنت های قبلی آموزشی و علمی در ایران برقرار شد، و همچنین، نهاد آموزش عالی چه رابطه متقابلی با جامعه ایرانی پیدا کرده، بسته به دوره های مختلف تاریخ معاصر ایران و همچنین گفتمان های سیاسی و فرهنگی غالب، متغیر بوده است.
نشانی برنامه به صورت حضوری در پاسداران، خیابان گلستان یکم (شهید مومن نژاد)، پلاک 124 برگزار می شود و علاقه مندان می توانند به صورت مجازی www.instagram.com/iscs.ac.ir6 این برنامه را ببینند.
منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران