چین: تایوان راهی برای گریز از وحدت سرزمین مادری ندارد

به گزارش طفره، جانگ جیجون رییس بنیاد مبادلات دو سوی تنگه تایوان در چین گفت: تایپه هیچ راهی برای گریز از وحدت با چین ندارد و این هدف تحقق خواهد یافت.

چین: تایوان راهی برای گریز از وحدت سرزمین مادری ندارد

به گزارش خبرنگاران این مقام چینی روز جمعه در حاشیه اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین در پکن در جمع خبرنگاران، وحدت سرزمین مادری و الحاق تایوان به چین را یک گرایش تاریخی اجتناپ ناپذیر دانست و افزود که مقاومت تایوان در برابر این هدف بی فایده است.

وی تاکید کرد: چین قویتر از تایوان است و در جایگاهی به مراتب بالاتر واقع شده است و تایوان نمی تواند در برابر وحدت دو طرف مقاومت کند.

مقام چینی افزود: موضوع تایوان به دلیل تغییرات نسلی و رهبری در چین تاکنون به نتیجه نرسیده است اما اکنون شرایط عوض شده زیرا چین قوی تر و جوانتر شده است و تایوان به چین ملحق خواهد شد.

جانگ شرح داد: نفوذ چین در تنگه تایوان و امور چین تایپه هر روز بیشتر می شود و شرایط و جهت گیری ها کاملا صحیح است و وحدت صلح آمیز دو سوی تنگه تایوان تحقق خواهد یافت.

وی اظهارات برخی از مقام های تایوانی مبنی بر اینکه الگوی یک کشور دو نظام چین در هنگ کنگ شکست خورده است را رد کرد و گفت: آنها به دنبال استقلال تایوان هستند و برای همین چنین می گویند اما امروز چین دومین اقتصاد برتر دنیا است و ظرفیت های بالاتری از تایوان دارد.

وی تاکید کرد: استقلال طلبان در تایوان بشدت نگران وحدت دو طرف و بهبود مناسبات هستند و برای همین تلاش می کنند تا وحدت چین و هنگ کنگ را شکست خورده نشان دهند.

جانگ گفت: چین تمایل دارد درباره الگوی یک کشور دو نظام با تایوان وارد گفت و گو شود و همزمان در تلاش است تا یک پایگاه فناوری، اقتصادی و اقتصادی بزرگ سطح دنیای را با ادغام ظرفیت های ماکائو، هنگ کنگ و استان گوانگ دونگ در جنوب چین ایجاد کند.

لی یی خه از کنندگان کنگره ملی و از مسئولان بلند پایه مجمع مشورتی چین نیز روز پنجشنبه در پکن در حاشیه اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین گفت: از این پس حلقه فشار اقتصادی و نظامی بر تایوان تنگ تر خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: رفتن به سمت استقلال و خودداری از قبول اصل چین واحد به معنای افزایش فشار چین بر تایوان خواهد بود.

وی به تسای اینگ ون اولین زنی که در تاریخ تایوان رهبر این جزیره شده است، اشاره کرد و گفت: او شرایط را به طور کامل درک نمی کند و این برای منطقه یک مساله است.

این هشدار در حالی است که دولت تایوان به هر راهی متوسل شده است تا در مقابل چین ایستادگی کند و از آمریکا و دیگر کشورهای جامعه بین المللی برای این منظور درخواست کمک کرده است.

چین می خواهد که تایوان مانند هنگ کنگ و ماکائو این اصل را برای وحدت دو سوی تنگه بپذیرد و دارای خود مختاری عالی باشد اما خانم تسای گفته است برای برون رفت از چنین فضایی هر تلاشی را خواهد کرد و از دیگران کمک خواهد گرفت.

دولت تایوان که چین رسما آن را نمی پذیرد فعلا 17 متحد دیپلماتیک دارد و قرار است خانم تسای در ماه جاری میلادی از جزایر مارشال، پائولو و نائورو سه متحد خود دیدار کند.

در همین حال لی از حضور ناوهای چین و رزمایش های این کشور در این منطقه و تنگ تر شدن حلقه نظامی در اطراف تایوان نیز دفاع کرد و گفت: استقلال طلبان این جزیره یک تهدید امنیتی هستند و چین باید برای حراست از امنیت دست به چنین اقداماتی بزند.

او افزود: فضای بین المللی هم برای تایوان در صورت رفتن به سمت استقلال تنگ تر خواهد شد.

با تور چین همراه بشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1380

به "چین: تایوان راهی برای گریز از وحدت سرزمین مادری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: تایوان راهی برای گریز از وحدت سرزمین مادری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید