چوب حراج عربستان به دارایی های کانادا

به گزارش طفره، عربستان دستور فروش دارایی های کانادا در این کشور را صادر کرد.

چوب حراج عربستان به دارایی های کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، روابط عربستان و کانادا پس از درخواست کانادا برای آزادی چند فعال حقوق بشر در عربستان به تیرگی تبدیل شده است. مقامات عربستان این اقدام کانادا را به نوعی دخالت این کشور در امور داخلی عربستان تعبیر نموده و به تدریج در حال تعلیق روابط سیاسی و تجاری خود با این کشور هستند.

خبرگزاری خبرنگارانتولی ترکیه با اشاره به روابط تیره و تار عربستان و کانادا بیان کرد: عربستان سعودی در آخرین اقدام تلافی جویانه خود علیه کانادا دستور فروش تمام دارایی های کانادا را بدون توجه به ارزش آن ها صادر نموده است.

علاوه بر این عربستان خرید محصولات گندم و غلّه کانادا را متوقف نموده و دستور داده است که تمام اتباع عربستان که در بیمارستان های کانادا بستری هستند، از این کشور خارج شوند. دولت کانادا هنوز به اقدام تلافی جویانه عربستان واکنشی نشان نداده است.

بازار کانادا در پی اقدام یک سرمایه گذار ناشناس در فروش سرمایه های تجاری خود در این کشور دچار رکود شد. احتمال می رود ارتباطی میان این مسئله و اقدام عربستان به فروش دارایی های کانادا وجود داشته باشد.

عربستان همچنین به سفیر کانادا در عربستان دستور خروج از این کشور را داده است و سفیر خود را از کانادا فراخوانده و دستور داده که 16000 دانشجوی عربستانی که در کانادا مشغول به تحصیل هستند، دانشگاه های این کشور را ترک نمایند.

این کشور به اتباعش که در بیمارستان های کانادا بستری هستند، دستور داده است از کانادا خارج شوند. عربستان همچنین تمام تعاملات تجاری اخیر را با کانادا متوقف نموده است.

بعضی تحلیلگران عقیده دارند که این واکنش سرسختانه عربستان به اقدام یک هم پیمان را می توان اینطور تبیین کرد که عربستان از کانادا بعنوان مثالی برای کشورهای دیگر استفاده می نماید که به آن ها نشان دهد که در صورت دخالت در امور داخلی این کشور چه بر سر آنها خواهد آمد. عربستان برای حل این اختلاف از کشورهای دیگر درخواست یک راهکار سیاسی نموده و تا به امروز هیچ کشور غربی از کانادا حمایت ننموده است.

کارشناسان مالی معتقدند که این اقدام عربستان شاید به ضرر این کشور تمام گردد. فروش دارایی های کانادا در شرایطی که عربستان در کوشش برای تشویق سرمایه گذاری در این کشور است، ممکن است به ایجاد التهاب در فضای تجاری این کشور بیانجامد.

روابط عربستان و کانادا از وقتی تیره و تار شد که کانادا از عربستان به دلیل دستگیری چند فعال حقوق بشر، انتقاد کرد و از این کشور خواست که آن ها را آزاد کند.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7854

به "چوب حراج عربستان به دارایی های کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چوب حراج عربستان به دارایی های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید