پیش بینی دانشگاه واشنگتن از سه برابری شمار جانباختگان کرونا در آمریکا

به گزارش طفره، بنابر تحقیقات جدید دانشگاه واشنگتن، شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به کووید-19 تا خاتمه امسال میلادی می تواند به سه برابر آمار کنونی یعنی 300 هزار نفر برسد.

پیش بینی دانشگاه واشنگتن از سه برابری شمار جانباختگان کرونا در آمریکا

تارنمای خبری هیل روز چهارشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: بنابر مطالعات اجرا شده از سوی موسسه تطبیق سلامت، اقتصاد و سیاست گذاری واقع در داشنگاه واشنگتن آمریکا، دریافته است 1.3 (یک و سه دهم) افرادی که به کووید-19 مبتلا شدند، جان خود را از دست داده اند، ویروسی که ابتلا به آن 13 بار ابتلا به آن از ویروس آنفلونزا بالاتر است.

بنابراین گزارش انیربان باسو (Anirban Basu) مدیر پژوهشی این تحقیق در دانشگاه واشنگتن گفت: ابتلا به کووید-19 کشنده تر از ابتلا به ویروس آنفولانز است.

وی اضافه کرد: چنانچه نرخ آمار ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا صحیح باشد و شیوع این ویروس در شرایط پیش از برطرف قرنطینه در آمریکا باشد که اکنون بیشتر آنها اقدام به برطرف قرنطینه و محدودیت های اجتماعی گرفته اند، می تواند منجر به جان باختن 350 هزار تا یک میلیون 200 هزار نفر آمریکایی تا خاتمه امسال میلادی گردد.

این مدیر تحقیقات دانشگاه واشنگتن در ادامه گفت: این یک آمار سرسام آور از شمار جان باختگان مبتلا به کووید-19 در آمریکا می تواند باشد، که تنها می توان تعداد افراد مبتلا به این ویروس را با انجام هشدار و محدودیت های اجتماعی پایین آورد.

هیل نوشت: این تحقیقات در 116 بخش از 33 ایالت آمریکا درباره مبتلایان و جان باختگان به ویروس کرونا به عمل آمده است.

درحالی که بسیاری از کارشناسان و ناظران عملکرد دونالد ترامپ و دولت وی در روبرو با همه گیری ویروس کرونا را مورد انتقاد قرار می دهند، شبکه تلویزیونی سی ان ان روز چهارشنبه در انتقادی دیگر گزارش داد: ترامپ همچنان از زدن ماسک بر چهره که می تواند 50 درصد مانع ابتلا به ویروس کرونا گردد خود داری می نماید، چراکه وی از همان ابتدا همه گیری ویروس کرونا کوشش به کم اهمیت جلوه دادن آن کرد.

ترامپ دراقدامی فرافکنانه و با توجه به آنکه شمار جان باختگان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز 90 هزارنفر گذشته است، تهدید به قطع کامل یاری های اقتصادی به سازمان دنیای بهداشت و خروج از عضویت این سازمان کرد، ترامپ مدعی شد که این سازمان در روبرو به همه گیری ویروس کرونا بد عمل نموده است.

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به چهار میلیون و 765 هزار نفر رسیده که از این تعداد بیش از 314هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا نیز با بیش از یک میلیون و 514 هزار مبتلا و بیش از 90 هزار جان باخته در صدر کشورهای مبتلا به این ویروس قرار گرفته است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9287

به "پیش بینی دانشگاه واشنگتن از سه برابری شمار جانباختگان کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی دانشگاه واشنگتن از سه برابری شمار جانباختگان کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید