پلمب 2 مرکز صاحب برند و مشهور در کرمان

به گزارش طفره، خبرنگاران/کرمان دادستان عمومی و انقلاب کرمان از انجام 256 بازدید تخصصی توسط تیم امنیت غذایی ، بهداشتی و پیشگیری دادسرای مرکز استان طی سال جاری خبر داد و گفت: در بازدیدهای هفته گذشته تیم یاد شده، 28 واحد متخلف پلمب و 10 واحد غیر فعال شده و 17 مورد نیز تذکر کتبی دریافت کردند.

پلمب 2 مرکز صاحب برند و مشهور در کرمان

دادخدا سالاری در تشریح این خبر افزود: طی سال جاری در راستای نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی به منظور ارتقاء سلامت و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا 35 واحد صنفی متخلف پلمب شده و 20 واحد نیز غیر فعال شده اند.

وی به ارائه 34 تذکر کتبی به واحدهای صنفی کرمان طی سال جاری اشاره کرد و اظهار کرد: تیم امنیت غذایی، بهداشتی و پیشگیری دادسرای کرمان در جریان نظارت های تخصصی و مستمر بر فرایند اجرای پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، بازدید از واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی، مجتمع های پزشکی، مطب پزشکان، مراکز اقامتی و تفریحی، هتل ها و .... را در برنامه دارد.

مدعی العموم یادآور شد: در راستای بازدیدهای تخصصی تیم امنیت غذایی، بهداشتی و پیشگیری دادسرای عمومی و انقلاب کرمان 2 واحد از مراکز صاحب برند و دارای نام به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و نگهداری مواد غذایی فاسد به طور کامل پلمب شدند.

سالاری تلاش برای ارتقاء سلامت جامعه برمبنای مسئولیت های قانونی تعیین شده را در حقیقت همگامی با مدافعان سلامت و تلاشگران عرصه بهداشت و درمان دانست و شرح داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به تناسب شرایط شیوع این بیماری، اقدامات و بازرسی های مورد نیاز برای کنترل شرایط را در دستور کار دارد زیرا شیوع این بیماری و عدم رعایت نکات پیشگیری در حقیقت تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی محسوب می شود.

وی اجرای دستورالعمل های بهداشتی را ضامن سلامت مردم و جامعه دانست و تاکید کرد: ارتقای سطح سلامت جامعه در گروی تعامل و همکاری همه جانبه مدیران و اقشار مختلف مردم است و دادسرای عمومی و انقلاب کرمان بر مبنای مسئولیت های قانونی خود در حوزه حفظ حقوق عامه با هرگونه اقدامی که سلامت عمومی را تهدید کند، برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان خاطر نشان کرد: برای مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا باید ضمانت اجرایی تدوین شود و از این رو تمام ظرفیت های قضایی استان در این زمینه به صورت بالقوه آماده است تا گام های بلندی در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برداشته شود.

سالاری با اشاره به فعال شدن 7 تیم عملیاتی - قضایی در شهر کرمان به منظور انجام گشت های ویژه در قالب کارگروه مبارزه با محتکرین، مطرح نمود: این تیم ها با موضوع یکی از قضات دادسرا و نماینده پلیس اماکن، نماینده پلیس اطلاعات، نماینده پلیس آگاهی، نماینده اداره کل اطلاعات، نماینده سازمان اطلاعات سپاه، نماینده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و نماینده اداره بهداشت راه اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 11580

به "پلمب 2 مرکز صاحب برند و مشهور در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمب 2 مرکز صاحب برند و مشهور در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید