پای آلودگی صنعتی در تالاب صالحیه

به گزارش طفره، یک فعال محیط زیست از سرازیر شدن فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد به تالاب صالحیه اطلاع داد و گفت: این کار تالاب و روستاهای اطراف را با خطر آلودگی میکروبی روبرو نموده است.

پای آلودگی صنعتی در تالاب صالحیه

به گزارش ایسنا، رامین محمدی گفت : متأسفانه اخیراً فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد به تالاب صالحیه سرازیر شده و این تالاب و مناطق اطراف را با خطر آلودگی میکروبی روبرو نموده است.

وی اضافه کرد: تالاب صالحیه محل زیست گونه های جانوری ارزشمندی است به طوری که تاکنون 116 پرنده، شش گونه خزنده ارزشمند و پستاندارانی چون جبیر، سنجاب زمینی، روباه و گرگ در منطقه این تالاب ثبت شده است.

وی ادامه داد: ورود فاضلاب علاوه بر بوی وحشتناکی که دارد، زیست این گونه های جانوری را تهدید می نماید و با ادامه این روند مرتع این منطقه هم نابود خواهد شد.

این فعال محیط زیست گفت: طی 15 روز گذشته این دومین بار است که فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد به تالاب صالحیه سرازیر می گردد، بار اول جلو فاضلاب بسته شد اما باز هم این کار صورت گرفته است.

وی در مورد این که آیا ورود فاضلاب به تالاب موجب مرگ گونه های جانوری هم شده است یا خیر گفت: این اتفاق منجر به مرگ ماهیان تالاب شده است اما پرندگان به صورت غریزی متوجه این موضوع می شوند و در نهایت دست به مهاجرت از تالاب می زنند.

تالاب صالحیه یک تالاب فصلی است که به رودخانه کردان وابسته است اما در مدت اخیر، محیط زیست البرز پیگیری هایی را برای ثبت آن به عنوان تالاب و مشخص حق آبه رسمی برای آن انجام داده است زیرا خشک شدن آن علاوه بر تهدید حیات گونه های جانوری منجر به ایجاد ریزگردهای نمکی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1353

به "پای آلودگی صنعتی در تالاب صالحیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای آلودگی صنعتی در تالاب صالحیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید