وزرای خارجه عربستان و قطر با یکدیگر ملاقات کردند

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران به نقل از العهد، فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه عربستان که به شهر دوحه سفر نموده است با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری خود ملاقات و تبادل نظر کرد.

وزرای خارجه عربستان و قطر با یکدیگر ملاقات کردند

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این ملاقات در مورد آخرین تحولات منطقه و راهکارهای تقویت روابط دوجانبه بحث و گفتگو کردند. وزرای خارجه قطر و عربستان بر لزوم تقویت روابط در زمینه های گوناگون تأکید کردند.

پیش از این، وزیر خارجه سعودی در جریان ملاقات با تمیم بن حمد آل ثانی پیغام ملک سلمان خطاب به امیر قطر را به او ابلاغ کرد. طبق اعلام رسانه مذکور، ملک سلمان در پیغام خود خطاب به امیر قطر بر لزوم تقویت روابط دوجانبه میان دوحه و ریاض تأکید نموده است.

وزیر خارجه سعودی در جریان ملاقات مذکور پیغام ملک سلمان خطاب به امیر قطر را به او ابلاغ کرد. طبق اعلام رسانه مذکور، ملک سلمان در پیغام خود خطاب به امیر قطر بر لزوم تقویت روابط دوجانبه میان دوحه و ریاض تأکید نموده است.

اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در حالی حدود 2 ماه پیش به اتمام رسید که سران عربستان سعودی و قطر توافق مصالحه با یکدیگر را به امضا رساندند. پس از امضای این توافق بود که مقامات دو طرف اعلام کردند که پروازهای دوجانبه به زودی ازسرگرفته خواهد شد. خطوط هواپیمایی قطر اعلام کردند که پروازهای خود به عربستان را از سر گرفته است.

عربستان سعودی درحالی تَن به مصالحه با قطر داد که بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی از این اقدام سران ریاض به عنوان آشتی اجباری با دوحه یاد کردند. با این حال، رسانه های وابسته به سعودی ها و در رأس آنها شبکه های العربیه و الحدث تمام کوشش خود را به کار بسته اند تا نزد افکار عمومی از مصالحه سران آل سعود با مقامات دوحه به عنوان یک پیروزی و دستاورد عظیم برای ریاض یاد نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 13109

به "وزرای خارجه عربستان و قطر با یکدیگر ملاقات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه عربستان و قطر با یکدیگر ملاقات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید