تور روسیه: واکنش روسیه به ادعای اردوغان و علی اف در ایجاد کریدور کلیدی

به گزارش طفره، روسیه در واکنش به اظهارات رؤسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان درباره ایجاد کریدور کلیدی، بر لزوم پایبندی به توافق آتش بس باکو و ایروان تأکید کرد.

تور روسیه: واکنش روسیه به ادعای اردوغان و علی اف در ایجاد کریدور کلیدی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در نشستی خبری در واکنش به اظهارات رؤسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان درباره ایجاد یک کریدور کلیدی که خاک جمهوری آذربایجان را به منطقه نخجوان متصل می نماید، تأکید کرد اقدام صحیح، پایبندی به مفادی است که در توافق آتش بس درج شده باشد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: برترین چارچوب برای رسیدگی به این اختلافات، نشست های معاونین وزرای امور خارجه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان است که تا به امروز 8 نشست را برگزار نموده اند.

او در ادامه گفت: معتقدیم که اقدام صحیح، پایبندی به اعلامیه ها و گام هایی است که توافقات سه جانبه درخصوص بازگشایی تمامی راستا های حمل ونقل و مالی در قفقاز جنوبی اجرا شوند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه چندروز پیش طی سفر به جمهوری آذربایجان و ملاقات با الهام علی اف، همتای آذربایجانی خود در یک کنفرانس خبری اضافه کرد: اگر ارمنستان نسبت به جمهوری آذربایجان حُسن نیت صادقانه نشان دهد، هیچ مانعی برای عادی سازی روابط ترکیه و ارمنستان وجود نخواهد داشت.

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز از ساخت یک کریدور کلیدی که خاک جمهوری آذربایجان را به منطقه نخجوان متصل می نماید اطلاع داد و گفت: این کریدور کل دنیا ترک را به یکدیگر وصل می نماید.

اردوغان با اشاره به اهمیت این کریدور گفت: یک روز ما می توانیم به طور مستقیم از زنگزور به استانبول سفر کنیم و موقعیت منطقه را به عنوان یک مرکز ترانزیتی و لجستیک تقویت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 16997

به "تور روسیه: واکنش روسیه به ادعای اردوغان و علی اف در ایجاد کریدور کلیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: واکنش روسیه به ادعای اردوغان و علی اف در ایجاد کریدور کلیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید