همه باید سهم منصفانه خود را در ناتو پرداخت نمایند

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری با همتای لهستانی خود گفت: ترامپ تا کنون بارها گفته است که همه کشورها باید سهم منصفانه خود در ناتو را پرداخت نمایند.

همه باید سهم منصفانه خود را در ناتو پرداخت نمایند

وی اضافه کرد: بیش از60 کشور در کنفرانس ورشو که قرار است از فردا شروع گردد، حضور دارند. در کنار سربازان لهستان در ناتو حضور داریم تا در برابر چالش های امنیتی از طرف هر کشوری بایستیم. باید با همکاری هم با چالش های پیش رو مبارزه کنیم.

مایک پمپئو در ادامه اضافه کرد: روسیه برای رسیدن به اهداف راهبردی خود از احتیاج اروپا به انرژی سوء استفاده می نماید و ما این موضع را به دقت زیرنظر داریم. رئیس جمهور ترامپ در سفرش به این کشور گفت که لهستان پیروز خواهد شد.

پس از اتمام سخنان پمپئو، پرسش و پاسخ با حضور خبرنگاران حاضر در این نشست شروع شد.

پمپئو در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره نشست ورشو گفت: چندین هفته برای کنفرانس فردا رایزنی و کوشش کردیم. بیش از 60 کشور و چندین وزیر در آن حضور دارند و این امر مهم است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه در جواب خبرنگاری پیرامون روابط میان آمریکا و اتحادیه اروپا گفت: اولویت ما ورود به اروپای مرکزی و شرقی است. هدف سفر من این است که نشان دهم اراده آمریکا در حل مسائل اروپا و ناتو ادامه دارد. این به نفع امنیت اروپا نیست که در پرروژه نورد استریم با روسیه همکاری نمایند. این موضوع تهدید امنیتی بسیار عظیمی را برای اروپا به همراه می آورد. کوشش می کنیم تا مطمئن شویم که همکاری بروکسل با مسکو در این راستا نباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1407

به "همه باید سهم منصفانه خود را در ناتو پرداخت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه باید سهم منصفانه خود را در ناتو پرداخت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید