نیروهای دولت وفاق ملی لیبی چند منطقه در جنوب طرابلس را آزاد کردند

به گزارش طفره، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از آزادسازی تعدادی از مناطق واقع در جنوب شرقی طرابلس از اشغال نظامیان حفتر خبر دادند.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی چند منطقه در جنوب طرابلس را آزاد کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مناطق جنوب شرقی طرابلس از روز آدینه(دیروز) شاهد پیشروی نیروهای برکان الغضب (آتشفشان خشم) وابسته به دولت وفاق ملی است.

در حالیکه چند محور جنگی در جنوب غربی طرابلس شاهد آرامش نسبی است اما مناطق جنوب شرقی این شهر از دیروز به خصوص در مناطق سوق الخمیس و السبیعه شاهد پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی است.

وبگاه العربی الجدید به نقل از محمد قنونو سخنگوی عملیات برکان الغضب (آتشفشان خشم) گزارش داد که نیروهای دولت وفاق ملی دیشب ساختمان موسسه هواپیمایی السبیعه را به کنترل خود در آورده و اکثر بخش های این منطقه و سوق الخمیس به دست نیروهای دولت وفاق ملی افتاد.

وی اضافه نمود که آرامش در محورهای السوانی، الطویشه و الهیره در نزدیکی غریان حاکم است.

قنونو همچنین گفت که در دیگر جبهه ها نیز هدف قرار دادن نظامیان حفتر ادامه دارد و صبح امروز شنبه نُه حمله هوایی علیه مواضع نظامیان حفتر در سیدی السائح واقع در نزدیکی ترهونه، قصر بن غشیر و داخل غریان انجام دادیم.

به گفته وی در محور السبیعه تعدادی از نظامیان حفتر به اسارت درآمده و چندین خودروی نظامی آنها به تصرف نیروهای دولت وفق ملی درآمد.

در همین ارتباط فتحی باشاغا وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی نیز تأکید کرد که حفتر در نقشه سیاسی و نظامی آینده لیبی جایی ندارد.

شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر از بیست و سه روز پیش پیشروی به سمت طرابلس را شروع نموده اند اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی روبرو شدند.

حفتر به پشتیبانی ریاض، ابوظبی و قاهره میخواهد طرابلس، مقر دولت وفاق ملی را تصرف کند. حفتر، جنگ علیه طرابلس را عملیات آزادسازی طرابلس نامیده و فائز السراج (رئیس دولت وفاق ملی) نیز برای مقابله با این حمله، عملیات نیروهای خود را برکان الغضب (آتشفشان خشم) نامیده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 2144

به "نیروهای دولت وفاق ملی لیبی چند منطقه در جنوب طرابلس را آزاد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای دولت وفاق ملی لیبی چند منطقه در جنوب طرابلس را آزاد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید