نشست ویدئو کنفرانسی سران اتحادیه آفریقا درباره سد النهضه

به گزارش طفره، نشست سران اتحادیه آفریقا برای آنالیز اختلافات مصر، سودان و اتیوپی درباره سدالنهضه امروز به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار می گردد.

نشست ویدئو کنفرانسی سران اتحادیه آفریقا درباره سد النهضه

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الرای الیوم، آفریقای جنوبی به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه آفریقا دعوتنامه برای سران این قاره فرستاد تا در نشست امروز این اتحادیه که به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار می گردد، شرکت نمایند و درباره اختلافات مصر، سودان و اتیوپی در مورد میزان حقابه این کشورها از رود نیل و آبگیری سدالنهضه گفت وگو نمایند.

به گفته وزیر آب و نیروی سودان، ممکن است نشست امروز سران اتحادیه آفریقا به از سرگیری مذاکرات قاهره، خارطوم و آدیس آبابا درباره مدت آبگیری سدالنهضه منجر گردد.

دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: در نشست سران اتحادیه آفریقا کوشش می گردد، فرایند گفت وگوها درباره سد النهضه تقویت گردد تا تمام اختلافات مصر، سودان و اتیوپی درباره مسائل حقوقی و فنی این سد رفع گردد.

میزان حقابه روزانه مصر، سودان و اتیوپی از سد النهضه، چگونگی آبگیری مخزن این سد که بیش از دو سال طول می کشد، میزان حقابه کشورهای مزبور هنگام خشکسالی، مسائل قانونی در مورد تقسیم آب و پایبندی به توافقات اجرا شده و ایجاد مکانیزمی برای رفع کردن اختلافات از جمله مسائلی است که مصر، سودان و اتیوپی درباره آنها به توافق نرسیده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9235

به "نشست ویدئو کنفرانسی سران اتحادیه آفریقا درباره سد النهضه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست ویدئو کنفرانسی سران اتحادیه آفریقا درباره سد النهضه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید