تور لحظه آخری تایلند: نکاتی برای سفری بهتر به بانکوک

به گزارش طفره، تجربیاتی کارآمد در سفر به بانکوک تایلند

بانکوک یک شهر شلوغ و دوست داشتنی است که سالانه میلیون ها نفر از آن بازدید می نمایند. تنوع غذایی و قیمت های مقرون به صرفه غذاهای بسیار خوشمزه این شهر بعلاوه آن را تبدیل محلی ایده آل برای کسانی نموده است از منطقه ها دور دست برای زندگی و کار به این شهر مهاجرت نموده اند. به این گروه از افراد؛ Digital Nomads گفته می گردد. (این افراد به اصطلاح کسانی هستند که با استفاده از فناوری های ارتباط از راه دور، شغل خود را اداره نموده و در آمد کسب می نمایند اما طریقه زندگی آن ها متاثر از افراد قبایل سنتی است. به تازگی این سبک زندگی در بین مردم غرب رواج زیادی پیدا نموده و بسیاری از آن ها با این هدف به کشورهای آسیایی سفر می نمایند)

تور لحظه آخری تایلند: نکاتی برای سفری بهتر به بانکوک

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

ما حدود 2 ماه با این سبک در شمال بانکوک زندگی نموده و آن را محل خوبی برای انتخاب به عنوان محل اقامت و پایگاه خود یافتیم. این یادداشت با این هدف می نویسیم که اگر کسی قصد سفر به مرکز تایلند و دورکاری را دارد از تجربیات ما استفاده کند. تا بتواند از اقامت بهتر و راحت تری با توجه به شناختی که حاصل می نماید، برخوردار گردد.

اینترنت وای فای پر سرعت؟

بدیهی است که در زندگی توام با لپ تاپ، شما به اینترنت قابل اطمینان و پر سرعت احتیاج دارید که امکان برقراری ارتباط شما را با شبکه اینترنت در هر زمان و محلی فراهم کند. جالب است بدانید که پایگاه Nomad List website، شهر بانکوک را با رده خوب در این رابطه معرفی نموده است و شما می توانید اینترنت پر سرعت و بعضا رایگان را در بسیاری از نقاط شهر در اختیار داشته باشید. این موضوع را ما به خوبی تجربه نموده و زمانی که برای محل اقامت و انجام کارهای خود یک آپارتمان اجاره کردیم، سرعت میانه اینترنت بین 10 تا 15 Mbps بود. طی این دو ماه تنها یک بار با قطعی اینترنت روبرو شدیم که این موضوع نیز به علت انجام عملیات بهبود امکانات ساختمان محل اقامت ما بوده و اینترنت برای 24 ساعت قطع شد. البته برای ما این زمان فرصت مناسبی برای گشت و گذار و کشف منطقه ها شهری شد.

جالب توجه بود که تمام کافی شاپ ها، رستوران ها و کافه هایی که در این شهر به آن ها مراجعه کردیم، خدمات اینترنت رایگان ارائه می دادند. البته نه در این جا بلکه در کل و هر زمان که شما به وسیله یک اینترنت عمومی به شبکه وصل شده اید، باید اقدامات ایمنی را رعایت کند.

محدودیت های ویزا

در زمانی که ما این یادداشت را می نویسیم قانونی در تایلند وجود دارد که به visa runs معروفیت داشته و شما با سرانجام ویزای خود می توانید به یکی از کشورهای نزدیک همسایه رفته و سپس با ویزای تازه وارد تایلند شوید. بنابراین توصیه ما دریافت یک ویزای 2 ماهه از سفارت تایلند است که قیمت آن حدودا 55 دلار می گردد. در بانکوک می توانید ویزای خود را یک ماه دیگر تمدید نموده و هزینه آن را پرداخت کنید. به این ترتیب شما در مجموع یک اقامت 90 روزه خواهید داشت. با سفارت خود در رابطه با این قوانین در تماس بوده و درباره اقامت بیشتر سوال کنید و به خاطر داشته باشید که قوانین اقامتی دائما در حال تغییر هستند و بهتر است از قبل نسبت به کسب اطلاع از تازهترین قوانین اقدام بعمل آورید تا با دردسر روبرو نشوید.

خورد و خوراک

یگی از دلایلی که بانکوک را برای دورکاری خود انتخاب کردیم، وجود تنوع غذایی بسیار زیاد و مقرون به صرفه بودن آن بود. حتی در منطقه ها مرکزی بانکوک نیز شما می توانید با هزینه کمتر از 2 دلار، یک غذای خوب نوش جان کنید و این قیمت وقتی به محله های پائین تر بروید، کمتر نیز خواهد شد. فکر هم نکنید کیفیت غذا در قیمت های پایین رعایت نشده بلکه در این شهر کیفیت غذایی در رستوران های کوچک و بزرگ بیش از هر چیزی اهمیت دارد. البته شما با اجاره کردن یک آپارتمان، آشپزخانه ای مناسب برای تهیه غذا در اختیار دارید که می تواند در کاهش هزینه های شما موثر باشد. ما در این مدت بسته های نودل که آن را با سبزیجات مخلوط می کردیم را تهیه و آماده نموده و هر چند روز یک بار نیز خود را به رستوران میهمان می کردیم. این سبک زندگی سبب شده بود که هزینه زندگی ما به کمتر از 300 دلار در ماه رسیده و به این ترتیب حتی اگر از بازارهای روزانه نیز خرید می کردیم، گران تر می شد. در گوشه و کنار بانکوک انواع سوپرمارکت های بزرگ مانند Tesco Lotus ، favorite و , Big C وجود دارند که برای تهیه مایحتاج اساسی بسیار مناسب هستند. در هیچ جای شهر هم شما قطعا با فروشگاه های موسوم به 7-Eleven بیش از 100 متر فاصله نخواهید داشت که در این فروشگاه ها بسیاری از احتیاجمندی های خوراکی و بهداشتی خود را می توانید تهیه کنید.

کافه ها: شما در همه جای شهر می توانید انواع کافه های خیابانی یا کافه های شیک را پیش روی خود داشته باشید، یک فنجان قهوه در کافه های خیابانی حدود 1 دلار و در کافی شاپ ها حدود یک و نیم دلار هزینه دارند. آیس تی های مشهور تایلندی کمی مقرون به صرفه تر بوده و گزینه خوبی برای سرحال شدن محسوب می شوند. این نوشیدنی تقریبا در تمامی غذاخوری های خیابانی شهر ارائه می گردد و در عین طعم خوش و گوارا و قیمت مناسب استقبال بیشتری نیز از آن صورت می گیرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 18866

به "تور لحظه آخری تایلند: نکاتی برای سفری بهتر به بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری تایلند: نکاتی برای سفری بهتر به بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید