نقش آلمان در حل بحران یونان، عامل کاهش اعتبار بین المللی برلین

به گزارش طفره، خبرنگاران: یک روزنامه آلمانی در مطلبی توضیح داد که نقش آلمان در مذاکرات اتحادیه اروپا با یونان به اعتبار بین المللی این کشور آسیب رسانده و تصویر آلمانی زشت و منفور را دوباره بازگردانده است.

نقش آلمان در حل بحران یونان، عامل کاهش اعتبار بین المللی برلین

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه فرانکفورتر فرایند شای در مطلبی به آنالیز کاهش اعتبار آلمان به واسطه سیاست های آن در قبال یونان پرداخته و نوشت: تصویر آلمان زشت و منفور بار دیگر بر می شود. نقش آلمان در مذاکرات اتحادیه اروپا با یونان به اعتبار بین المللی این کشور آسیب رسانده است.

دیگر دورانی که در آن هیچ کشوری محبوبیت آلمان در اروپا را نداشت به سر آمده است. از زمان مذاکرات در اتحادیه اروپا برای حل بحران یونان بار دیگر صحبت از آلمانی زشت و منفور بر سر زبان ها افتاده است.

یورگن هابرماس، از متفکران و روشنفکران معروف آلمانی در روزنامه گاردین درباره دلایل منطقی برای واکنش های بد و منفی در قبال آلمان در خارج گفت: دولت آلمان با تهدیدات خروج خود علیه یونان برای اولین بار سلطه خود در اروپا را آشکارا گفت و این مسئله ای بود که در هر صورت در بقیه اروپا درک شده بود. من نگرانم که دولت آلمان و از جمله اعضای سوسیال دموکرات آن یک شبه سرمایه سیاسی را که درطول نیم قرن به دست آورده اند را از دست بدهند.

مارک سیمونس از دیگر کارشناسان برجسته آلمانی نیز درباره دلایل کاهش اعتبار آلمان در نظر جهانیان این گونه اظهار نظر نموده است که آلمانی ها ملتی هستند که اخیرا تنها خود و علایق اقتصادیشان برای آن ها مطرح بوده است.

آدام سوبوزینسکی از دیگر کارشناسان غربی نیز در تبادل نظر با دی سایت آلمان توضیح داد که آلمانی ها باید از خود این سوال را بپرسند که آیا آنها ارزش های جامعه مدرن را می پذیرند یا به صورت غیر قابل انعطاف و سازش ناپذیر علایق خود را دنبال می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8528

به "نقش آلمان در حل بحران یونان، عامل کاهش اعتبار بین المللی برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش آلمان در حل بحران یونان، عامل کاهش اعتبار بین المللی برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید