نظارت بر فروشگاه های تجهیزات پزشکی در آبادان

به گزارش طفره، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان از بازرسی از فروشگاه های تجهیزات پزشکی در حوزه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

نظارت بر فروشگاه های تجهیزات پزشکی در آبادان

به گزارش خبرنگار از ،زینب جوانمردی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: کارشناسان واحد تجهیزات و ملزومات پزشکی با همراهی واحد حقوقی این معاونت از فروشگاه های تجهیزات پزشکی در شهرستان آبادان که اقدام به فروش و عرضه اقلام سلامت محور می نمایند، بازرسی بعمل آوردند.

او افزود:در این بازرسی که به صورت سرزده از مراکز مذکور انجام شد، تمامی اقلام از جمله اقلام سلامت محور مانند دستگاه های پزشکی و اقلام مصرفی پزشکی مثل ماسک، دستکش و ... از لحاظ کیفیت، اصالت، قابلیت مصرف و رعایت قیمت بررسی گشت و جهت پاره ای از تخلفات برخی از مراکز یاد شده، طی صورتجلسه در محل به منظور ارجاع به مراکز قانونی ذیصلاح اقدام لازم انجام پذیرفت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: در زمینه موارد قانونی مانند رعایت قوانین صدور پیش فاکتور و فاکتور و خرید و فروش از شبکه توزیع نمایندگان مجاز ثبت شده در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تجهیزات پزشکی به آدرس www. imed. ir هم تذکرات لازم ارائه شد.

زینب جوانمردی معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت:در راستای نظارت بر اجرای صحیح دستورالعمل های بهداشتی و دستورالعمل های ضروری جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و بررسی شرایط تولید و محصولات حاصل از آن به منظور حفظ سلامت مردم، از واحد های بسته بندی و فرآوری خرما در آبادان بازرسی بعمل آوردند.

او افزود: ضمن این بازرسی، از مواد اولیه مورد استفاده در تولید محصولات شرکت های مذکور، به منظور انجام آزمایشات لازم و اطمینان از سلامتِ فراورده های تولیدی، نمونه برداری لازم انجام شد.

جوانمردی شرح داد: طی بازرسی اجرا شده کلیه قسمت های کارخانجات شامل انبار مواد اولیه، سالن تولید و بسته بندی، آزمایشگاه، خطوط و تجهیزات مستقر در آن، انبار محصول نهایی، سایر مستندات موجود در شرکت های تولیدی و موارد رفع نواقص متعهد شده در بازرسی های پیشین مورد بازرسی و بررسی قرار گرفت.

او در پایان گت: به همین علت شماره تلفن 190 وزارت بهداشت و درمان آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان گرامی است.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 15629

به "نظارت بر فروشگاه های تجهیزات پزشکی در آبادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بر فروشگاه های تجهیزات پزشکی در آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید