شیائومی با عبور از اپل بزرگ ترین سازنده ساعت های هوشمند شد
به گزارش طفره، بر اساس گزارش کانالیس، در بازه زمانی 1 ژانویه تا 31 مارس، مجموعا 46.6 میلیون دستگاه گجت پوشیدنی روانه بازار شد و این بازار نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد کرد. آخرین گزارش ها، که شامل مچ بندهای هوشمند و ساعت های هوشمند می گردد، نشان می دهد که شیائومی با عرضه 8.7 میلیون دستگاه و سهم بازار 19 درصدی، بزرگ ترین سازنده دنیا در این بازار است.

شیائومی با به روزرسانی سری مچ بندها و ساعت های هوشمند خود و بعلاوه معرفی محصولات ارزان تر سری ردمی، شاهد رشد سالانه چشمگیر 44 درصدی در عرضه محصولات خود بود. به خصوص، ردمی بند 5 یکی از پرفروش ترین گجت های پوشیدنی در سه ماهه اول سال بود.
اپل با عرضه تقریبی 7.6 میلیون دستگاه و سهم بازار 16 درصدی در جایگاه دوم نهاده شد. هوآوی نیز به لطف تقاضای بالا برای دستگاه های سری واچ جی تی و واچ فیت، با عرضه 7.1 میلیون دستگاه و سهم بازار 15 درصدی، جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.
سامسونگ با عرضه 4.9 میلیون گجت پوشیدنی، به لطف رشد قوی در بازارهای نوظهور، سهم بازار 11 درصدی را کسب کرد. گارمین نیز با عرضه 1.8 میلیون دستگاه، با سهم بازار 4 درصدی، در میان پنج شرکت برتر نهاده شد.
کانالیس بعلاوه یک آنالیز در اروپا درباره عواملی انجام داد که کاربران هنگام خرید یک ساعت هوشمند در نظر می گیرند. جای تعجب نیست که قیمت و عمر باتری دو عامل مهم برای مصرف کنندگان بودند. ویژگی های ردیابی سلامت، نام برند و طراحی از دیگر عوامل اصلی در انتخاب یک گجت پوشیدنی هوشمند بودند. جالب اینجا است که ویژگی های ورزشی جزو عوامل معین کننده کم اهمیت تر بودند.
با نگاه به آینده، کانالیس پیش بینی می نماید که یکپارچگی زیست بوم و خدمات پس از فروش، زمینه های اصلی رقابت در بازار گجت های پوشیدنی باقی خواهند ماند. مدل های مبتنی بر اشتراک برای افزایش تعامل کاربر و درآمدهای برند، کلیدی خواهند بود.
منبع: GSMArena
منبع: دیجیکالا مگ