نرخ جدید غذا و خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر محمد رضا فراهانی در نشست مجمع عمومی دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در محل وزارت بهداشت اضافه نمود: بر اساس نرخ جدید قیمت وعده های ناهار و شام از هزار و 200 تومان به هزار و 350 تومان و وعده صبحانه از 600 تومان به 700 تومان افزایش می یابد.

نرخ جدید غذا و خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد

افزایش قیمت خوابگاه های دانشجویی بین 10 تا 12 درصد

وی افزایش قیمت غذا و خوابگاه دانشجویی در سال تحصیلی جدید را بسیار محدود دانست و گفت: شما باید یاری کنید تا فضای دانشگاه ها در حوزه صنفی آسیب و صدمه ای به دانشجویان نرساند و این یاری معین نماینده است.

فراهانی ادامه داد: بر این اساس قیمت وعده های ناهار و شام از هزار و 200 به هزار و 350 و وعده صبحانه از 600 تومان به 700 تومان افزایش می یابد. این در حالی است که قیمت خوابگاه های دانشجویی بین 10 تا 12 درصد افزایش خواهد داشت که در نهایت بیش از 12 درصد نخواهد بود و این امکان نیز وجود دارد که افزایشی نداشته باشد.

وی به اهمیت صندلی شوراهای صنفی دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی اشاره نمود و گفت: در ابتدایی که من روی کار آمدم نهادهای دانشگاهی در دانشگاه ها تعطیل بودند و افرادی که حتی شش سال قبل از من در دانشگاه ها روی کار بودند می دانند وضعیت این نهادها به چه شکل بود.

امید خود را به شوراهای صنفی در دانشگاه ها بسته ام

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از نهادهایی که در همان سال اول در سال 1393 فعال کردیم شوراهای صنفی در دانشگاه های علوم پزشکی بود. من شخصا به شوراهای صنفی در دانشگاه ها امید بسته ام و اعتقاد دارم اگر بخواهیم که وضع نامطلوبی که اکنون در حوزه های دانشجویی وجود دارد را بهبود ببخشیم باید دانشجویان مشارکت فعال داشته باشند.

فراهانی ضمن بیان این که، این باور و فرهنگ که مشارکت دانشجویان در دانشگاه ها می تواند وضعیت را بهتر کند هنوز در دانشگاه ها نهادینه نگردیده است، تاکید نمود: هنوز خیلی از دانشگاه ها هستند که خیلی به این امور اعتقادی ندارند و ما در فشاری که از بالا داشتیم این شوراهای صنفی را شکل دادیم.

وی اضافه نمود: گاهی برخی از این دانشگاه ها افرادی را به عنوان شورای صنفی انتخاب می کردند اما در گزارشات معین می شد که بدون انتخابات این اتفاق اتفاق افتاده و خودشان این افراد را منصوب نموده بودند در حالی که عنوان می کردند که به صورت دموکراتیک انتخاب برگزار گردیده است. در حال حاضر با گزارش شما می توان فهمید تا چه اندازه این انتخابات در دانشگاه ها به شکل قانونی انجام می گردد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: بعضی اوقات شوراهای صنفی در دانشگاه ها تا اندازه ای موثر بوده اند که رئیس دانشگاه دبیر شورا را با خود به جلسه هیئت رئیسه می برد و اصرار دارد در تمامی جلسات این دبیر شورای صنفی نیز حضور داشته باشد. این به خاطر خلاقیت دانشجویان و رویکرد رئیس دانشگاه است.

مشروع ترین نهاد دانشجوی در دانشگاه ها شوراهای صنفی هستند

وی خطاب به دبیران شوراهای صنفی دانشگاه های علوم پزشکی با تاکید بر این که اگر در دانشگاه خوب کار کنید صندلی ویژه ای خواهید داشت، تاکید نمود: از نظر من مشروع ترین نهاد دانشجوی در دانشگاه ها شوراهای صنفی هستند زیرا کوشش به برطرف مسائل دانشجویان دارند. دیگر نهادها بخشی از دانشجویان را نماینده می نمایند اما در شوراهای صنفی که با رای آزاد دانشجویان شکل گرفته است کوشش در مسیر برطرف مسائل کلیه دانشجویان می گردد.

دکتر فراهانی گفت: ما شما را به عنوان نمایندگان همه دانشجویان کشور در وزارت بهداشت می دانیم و این صندلی را به شخصه برای شما قائل می شویم.

جریانات دانشجویی جریانات سیال هستند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت استفاده از تجارب ارزنده و انباشته دبیران قبلی شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور را موثر دانست و گفت: جریانات دانشجویی جریانات سیال هستند و جنبش دانشجویان در 60 سال اخیر در کشور نشان داده است تجارب بین نسلی منتقل می گردد.

وی ابراز داشت: من علاقه داشتم که این جلسه با حضور دبیران قبلی و دبیران جدید شوراهای صنفی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار گردد تا با استفاده از این تجارب موثرتر و کارآمدتر مسئولیت خود را انجام دهید.

فراهانی به جنگ اقتصادی شکل گرفته در کشور اشاره نمود و اضافه نمود: این یک جنگ تمام عیار است و برخلاف این که در جنگ هشت ساله در برابر تهاجم و حملات دشمن ما هم حمله نموده و ابزار دفاعی داشتیم اما در این جنگ به صورت یک طرفه فقط در حال خوردن ضربات پی در پی هستیم.

در جنگ اقتصادی کوشش داریم به تشکل های دانشجویی هیچ آسیبی وارد نگردد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در این شرایط کوشش ما این است که به مسائل رفاهی، معیشتی و فرهنگی در حوزه های مختلف و به تشکل های دانشجویی هیچ آسیبی وارد نگردد زیرا به واسطه این جنگ اقتصادی، بسته های خدمتی کوچکتر و منابع محدودتر می گردد.

وی اضافه نمود: بر این اساس کوشش ما در حوزه تعذیه و خوابگاه دانشجویی تامین احتیاج دانشجویان با هزینه های قبلی بوده زیرا بودجه دانشگاه ها افزایشی نداشته است؛ بنابراین خیلی آرام و به نرمی در این چندماه به دنبال برطرف این مشکل بدون وارد آمدن فشار به دانشجویان بوده ایم تا وضعیت و کیفیت خدمات در حال ارائه کاهش پیدا نکند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 410

به "نرخ جدید غذا و خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ جدید غذا و خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید